Funkar SHN-kuren om man provat andra metoder innan?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
annapahnke

Funkar SHN-kuren om man provat andra metoder innan?

Inlägg av annapahnke »

Hej, vi har en son som snart är 11 månader gammal och som haft svårt att sova sammanhängande på natten sedan han var ca 3 månader. Vi har burit, vaggat, buffat och dansat honom till sömns men han har aldrig riktigt lärt sig att somna själv. För några veckor sedan provade vi 5mm och körde den konsekvent i nästan 2 veckor innan vi gav upp. Vår son skrek så att han kräktes nästan varje kväll och blev till slut hysterisk bara han såg spjälsängen, vi kände då att vi inte klarade detta och avslutade. Nu buffar vi honom till sömns igen och han är glad men har fortfarande inte lärt sig att sova själv och han är uppe vid 5 på morgonen. Mina frågor är nu, bör det gå en viss tid mellan 5mm och SHN för att han inte ska bli helt förvirrad? Tror ni att resultatet med SHN blir detsamma som med 5mm, dvs. att han gråter så han kräks och blir rädd för sovrummet? Det känns som om SHN är en "snällare" metod och vi vill verkligen att han ska kunna somna själv och sova hela natten för vi är verkligen uttröttade nu. Vi vill dock inte att denna process ska kännas så ångestfylld för alla inblandade som 5mm gjorde.
Mamma på nytt
kattklo

Inlägg av kattklo »

Välkommen ska du vara!!!
:heart: :heart: :heart:

Här finns en bunt med engagerade människor som vill hjälpa er att få rätsida på det här- visa mig 5 minuters metodens hemsida! :wink:
Bara en sån sak!

SHN- kuren har till skillnad från 5mm verktyg att ta till så att ni ger svaren på frågorna er son ställer, inte bara passivt tittar på när han förtvivlat försöker finna svaren själv!

Men du behöver läsa på! Det kan du göra här eller ännu hellre i boken "Sova hela natten". Även "Barnaboken" är ett hett tips för helheten. Allt hänger ihop som en klok kvinna säger. Sömnen, maten, delaktigheten, dagarna och nätterna.

Jag tror inte att det spelar nån roll hur nära inpå ni börjar med SHN, däremot måste ni vara ordentligt pålästa och taggade till tusen för det är ni som ska ha Attityd och kunna era saker när ni väl kör!

(SHN-barn älskar sina sängar och skrattar före dom somnar.)

Kram kattklo
Tina-Stina

Inlägg av Tina-Stina »

Hej!
Du fick så bra svar här ovan,
men jag undrar, har du barnaboken?
Om inte, så hittar du den ex på www.adlibris.se och kostar runt 170 kr inkl. frakt
Lycka till! :D
Stolt mamma till:
Dotter Mars -04
Son Mars -06
Dotter Juli -08
annapahnke

Inlägg av annapahnke »

Hej,tack för era svar. Vi har inga böcker men har läst på mycket på forumet och hoppas att det räcker. Vi känner oss laddade och är fullt övertygade om att det ska funka denna gång.
Mamma på nytt
kattklo

Inlägg av kattklo »

Då så.
Det är bara å tuta å köra!
Å kom ihåg, det är han som sätller frågorna å ni som ger svaren. :wink:

Återkom gärna med rapport!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"