Vagnande Och ramsa

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
michan85

Vagnande Och ramsa

Inlägg av michan85 »

Hej
Jag är en ny användare av Sova hela natten metoden. Min dotter på 5 månader har reagerar väldigt bra på den (har inte gjort exakt som man skall)

Jag har en fråga när jag vagnar min dotter så gör jag så att på natten har jag ramsan (Go natt go natt min söta Mea) och vagnandet. Men det blir ofta så att jag vagnar även när hon e tyst å sen säger ja ramsan 1 gång medans jag vagnar och sedan vagnar sidleds å sen fortsätter jag med ramsan och tar mej ut ur rummet. Är det rätt elr fel? Skall ja stanna vagnen och då ramsa elr kan jag göra så här? E rädd för att hon skall bli van i vagnandet och att det är vagnandet och sen ramsa å sen ut istället för att kunna lägga ner henne med bara ramsa. (hon e dock förkyld nu å vaknar en gång per natt och äter, hon var tidigare utan mat på natten i 2 dagar innan förkylningen)

(Jag är dyslektiker om det är konstigt skrivet elr om det är självklara grejer jag frågar.)
Sen en fråga till: Hur många ramsor skall man ha? Jag har en på natten (go natt go natt min söta Mea,) Och en på dagen: Nu skall du sova i din säng.
Ska de vara någon mera?
Mvh Lilla Jag Mamma till Mea 060807
Elle

Inlägg av Elle »

Välkommen till Forumet michan85 :D

Vad bra att du tagit beslutet att styra upp dotters mat och sömn, det mår alla i familjen bra av. Även om dottern är förkyld så klarar hon natten utan mat, om hon har feber kan du ev ge lite vatten men inget mer. Se till att hon äter så mycket det bara går under dagen istället. Aptiten brukar minska vid sjukdom och den blir bättre så småningom, den bästa medicinen är SÖMN.

När du lägger henne så lägg tillrätta ordentligt, bara ngr korta skak på handtaget och gå bort från vagnen med ramsanx4. Låt henne sedan vara och om hon bökar och gnölar låter du henne vara. Om hon jobbar upp sig och blir ledsen ger du henne en påminnelse genom att säga ramsanx4 i en betryggande ton. Se vagningen som KRIS-verktyg i övrigt svara du på hennes frågor med ramsan.

Du behöver 2 ramsor, precis som du har. En för natten och en för dagen. Sedan använder du ramsan genom att säga den i olika tonlägen beroende på hur dottern frågar.

Du behöver inte oroa dig för hur du skriver eller om du frågar självklara saker. Vi finns här för varandra för att stötta och svara på frågor :D

Lycka till!
/Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"