Börjar med att tacka alla forumskribenter för god hjälp att uppnå attityden. Har läst och läst samma texter om och om igen, och bestämde mig för att på fredagen skulle det börjas.
Fram till nu har vi samsovit, med mycket nattsnutt som följd. Samsov med storasyster fram till att hon var ettochett halvt år och jag upplevde det aldrig som något problem. Pigg och glad unge jämt. Tyckte att det funkade bra med lillasyster också, fram till att både hon och jag började sova så dåligt för ett par veckor sen. Då gick hon också tillbaka till tre dagslurar istället för två som det har legat på sen ett par månader tillbaka. Var tröttare och gnälligare (liksom jag hehe). Dessutom har hon ammats till sömns även på dagen, vilket har lett till att hon aldrig, antar jag, hunnit bli tillräckligt hungrig för att bry sig om vanlig mat. Hon smakar gärna, men inget mer.
Hur som helst. Nu skulle tjejjen sova. Och äta. Och mammas tuttar skulle sluta tjänstgöra som napp nätterna igenom.
Och det har gått jättebra hitintills!
Första natten vaknade hon massor med gånger, men det var ganska lätt för henne att somna om. Tillrättaläggning och ramsning gjorde susen. Så fort jag kom in i rummet slängde hon sig på mage och riktigt bad mig om hjälp att komma till ro. Hon tyckte verkligen att det var skönt! Det är så häftigt att känna hur hon svarar på tillrättaläggningen och verkligen vill ligga still och sova!
Trodde nog att nätterna skulle vara mer krävande än vad de två första hitintills har varit. Jag har nämligen också sovit en hel del. Någon vaknatt var det ju inte riktigt tal om eftersom det finns en storasyster också.
Dagen igår däremot, var riktigt jobbig för lilltjejjen. Gnällig och klänging till tusen. Men det är helt förståeligt ju när mamma börjar knasa sig och ändra rutiner. Men redan idag är hon mycket piggare och gladare.
I går kväll vid läggning lade jag henne bara ner, markerade med en snabb solfjäder och ramsade mig ut och hon somnade som en stock och sov i sju och en halv timme innan hon vaknade igen! (Fast jag hörde henne knöla omkring och gnälla lite nån sekund vid midnatt, men sen tyst igen)
Nu sover hon första middagsluren, efter ytterst lite gnäll och frågande somnade hon skönt.
Ville bara skriva av mig och dela med mig och tacka än en gång, både kurens upphovskvinna och er forumskribenter för detaljerad och tydlig information och kloka tankar!
Lättare än jag trodde, hitintills iaf =)
Lättare än jag trodde, hitintills iaf =)
Mims
Ensam mamma till tv? underbarungar f?dda 0205 & 0405
Ensam mamma till tv? underbarungar f?dda 0205 & 0405
Tack för rapporten!
Härlig läsning!
=D> \:D/ =D>
/LO
Härlig läsning!
=D> \:D/ =D>
/LO
Lotta, mamma till
Vera