Jag tycker inte att Ciri explicit i sitt inlägg lägger ansvaret på sin son, men det är mer en tolkningsfråga. Ciri verkar vara mycket ångerfull (se hennes smiley) över sitt beteende den natten då hon i desperation använder mycket olämpliga ord. Tack och lov förstår inte barnet ordens betydelse än. Värre är väl då känslan av oro, ilska och rädsla som förmedlas till sonen som har så många frågor. Frågor måste bemötas med övertygelse oavsett vad man känner inombords!
Jag tycker vi lämnar ämnet huruvida forumisternas reaktioner är befogade eller ej. Det är mindre intressant för Ciri. Låt oss istället koncentrera oss på att hjälpa Ciri så att hon inte känner sig oförmögen att hjälpa sin son till trygghet och därmed otillräcklig som mor.
Ciri:
Har din man möjlighet att ta över några nätter? Han kanske klarar att behålla kylan när Arvid är extra frågvis under vargtimmen.
Det är bara ni som familj som kan ta beslutet att denna metod passar er. Känner någon av er att det inte är rätt anser jag att det är bättre att bryta och hitta en filsofi som passar er familjs personlighet bättre. Är man inte övertygad själv är det svårt att övertyga någon annan. Beslutar ni er för att fortsätta så GE GÄRNET och ge er inte förrän ni är framme. Det är ni som är vuxna och ska visa er son hur vi gör i denna värld! Tänker på er
JOBBIGA NÄTTER (igen)
vad kul att så många tyckt till o sagt sitt!!
Jag förstår alla reaktioner. Självklart är min lilla Arvid ingen ungjävel
han är ju det underbaraste jag har (och min Isac) Men efter så många nätter utan sömn plus att jag har två att ta hand om på dagarna så kände jag mig bara så himla slut i huvet! När jag berättade för mamma vad jag sagt så började jag grina, han är ju så söt o go! Jag vet ju att kuren fungerar så jag vill kämpa på. Min sambo är säljare o kör bil långt på dagarna då vill jag inte att han ska vara lika trött som jag för då somnar han väl bakom ratten. På helgerna hjälps vi åt, han vaknar inte av Arvid så jag får väcka honom o då känns det som att jag lika bra kan gå upp när jag är vaken..
Skriver ett nytt inlägg om hur nätterna har gått senare!
Jag förstår alla reaktioner. Självklart är min lilla Arvid ingen ungjävel
Skriver ett nytt inlägg om hur nätterna har gått senare!
mamma till Isac okt-01, Arvid aug-04 & Herman jan-06