9 barn på 3 år - dokumenträ på 4:an

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Frökenfräken

9 barn på 3 år - dokumenträ på 4:an

Inlägg av Frökenfräken »

Någon som såg?
Helt otroligt! Familjen fick 9 barn på tre år, först en "enling", sedan fyrlingar 2 ggr (sista gången överlevde 3 av barnen), innan äldsta flickan hunnit fylla 3!
Det ni!
De slår dig, Anna W! :wink: :D
Storbus -03 och Lillfis -06
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Mm, men det var ju lite hormoner inblandade :wink: Men föräldrarna var verkligen fantastiska, de älskade sina barn över allt annat och ville helst ha några till. 12 stycken skulle nog vara lagom tyckte de....

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Attans! :twisted:
Den tänkte jag jag skulle sett, men missade den i alla fall :cry:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jo, jag såg den :!: Kände mig i underläge :wink:
Vilka toppenföräldrar, dessutom - där blir det knappast någon överkoncentration vid sovdags :wink: Roligt var det att se, iallafall :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
nilam

Inlägg av nilam »

Anna, reprisen går 1 september, vet inte tiden men det är på 4:an

Helt fantastiska föräldrar, tvätten varje dag var som Mount Everest och jag klagar på att 2 tjejer ger mycket tvätt :roll: :roll: :wink:

//N
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Perfekt! Det ska jag försöka komma ihåg! :D

Ja, tvätt har man ju så det räcker och blir över bara med bara 2...

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Fridolin

Inlägg av Fridolin »

Är jag den enda som tyckte det där var lite vrickat? De sista åtta barnen kom ju alltså till med hjälp på traven och hormoner. Vi pratar som sagt ÅTTA barn under tre år! Tillåt mig undra över deras syn på hur många barn man rimligtvis kan ge den omsorg de behöver. Det är ju inte hundvalpar vi pratar om...

Man kan klura lite i ämnet. "Barn, en rättighet" Man kan visst och med all fördel ha sina (många) barn tätt. Underbart tycker jag! Däremot gav programmet igår mig smaken av att allt inte stod riktigt rätt till. Nej, jag vet inte... Hur mycket ska vi hjälpa naturen på traven och framförallt hur ofta. Är det meningen att man inom loppet av ett år, eller om det var det dryga året, ska föda åtta barn?? Knappast... :shock:
Stolt mamma till fyra flickor och en pojke. 03, 04, 06, 08 och 10
beccisen

Inlägg av beccisen »

Jag håller med dig Fridolin:

Jag tyckte det hela var ganska sjukt faktiskt. Nu såg jag dock inte hela programmet från början, men att redan efter 4 månader efter en fyrlingsgraviditet vilja och på fullt allvar tro att det är ok att bli gravid igen säger en hel del tycker jag. Jag förstår inte att man "får" bli gravid igen så snart som 7 mån av läkarkåren.

Visst är det underbart med många barn och att kärleken växer för varje barn, men det måste ju finnas någon rimoch ranson i det hela. Sen att de älskar sina barn, det betvivlar jag inte det minsta.
Mamma till Bustjejen -04, Flinkillen -06 och
Coola-killen -08
kokos

Inlägg av kokos »

Vrickat eller ej - jag grät floder när de hämtade hem barnen från sjukhuset, bara för att det var så fint på nåt sätt. Ja jag grät alltså tre gånger. Fyra faktiskt - om man inräknar begravningen. Jag blev berörd. Och barnen var så fina!

Ja ja jag vet - mina hormoner är inte på plats efter förlossningen ännu - jag gråter till Pippi Långstrump också. :lol:
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
AnnaO

Inlägg av AnnaO »

:D Hej!

Jag vill också tycka lite :wink:

Först och främst : Alla barn blev väl till med hjälp på traven :?: Den första "bara" med donator och de två fyrlinggraviditeterna med hormonhjälp och donator. Tror jag i alla fall...

Sen tycker jag lite i mitt stilla sinne att,( även om jag tyckte det var härligt att vilja ha så många barn ) de är ju inte precis ensamma om att PASSA alla sina barn... Mormorn sa ju att hon var jättetrött ibland, alla hjälpte ju till med alla barn och all tvätt och allt annat. De bodde ju t o m hos mormor o morfar en tid.

Alltså tycker jag att beslut om så många barn, speciellt så många samtidiga barn, inte bara är DERAS, faktiskt. Frågan är ju också hur mycket deras familj orkar :?

Jag tror faktiskt inte att bara 2 vuxna klarar fyrlingar och trillingar helt ensamma, och att sen då säga att man vill ha minst fyra till (säkert på en o samma gång :wink: )

Annars tyckte jag att det var härligt att BÅDA ville ha så många barn, ofta är det en av två som vill ha flera...

Detta var mina synpunker på det hela 8)

/Anna
Mamma till tre, Melanie aug -99, Vincent juli -01 och lillan Daniella född 16/9-05.
AnnaO

Inlägg av AnnaO »

Verkar som om detta går i repris nu kl.21 på tv4 + om det är någon som är intresserad!

/Anna
Mamma till tre, Melanie aug -99, Vincent juli -01 och lillan Daniella född 16/9-05.
J och Å

Inlägg av J och Å »

det vill jag se. Tack för tipset.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
AnnaO

Inlägg av AnnaO »

:D Vassego :D
/Anna
LisaLiten

Inlägg av LisaLiten »

Tack för repristipset!
Såg programmet igår och blev både road och rädd och lite rörd...
Hampus 0408, Adrian 0512
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"