... hur började förlossnignen...

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Herre gud, man kan inte få plats med så här mycket julmat och bebis i en och samma kropp... :roll: Problemet med kombinerad finsk och svensk julbord är att det blir liksom dubbelt av allt... 8-[

Panodil till förrätt :roll:

traditionell julbord till varmrätt :-({|=

risgrynsgröt :D

och mera Panodil till efterrätt...

just nu lever lilla livet rövare i mammas mage - så mycket som h*n nu får plats - och jag för min del funderar över vilka av Hugos gamla leksaker får flytta till Något Annat Hushåll - här får de inte plats...

Bebisen i magen fick en hel del presenter den med - fast personligen anser jag ju att ett kriterium för "snällt barn" är att man kommer när mamma kallar. [-X

Jag känner mig bättre ikväll - i jämförelse med igår - men vågar inte hoppas på något när det gäller natten. Någon gång måste ju den här förkylningen också ge med sig tycker man - det känns bara extra långt i och med att varje dag är Ytterligare En Dag Utan Bebis och Ytterligare En Dag Med Förkylning... :roll:

Nancy - hoppas att det alternativa julfirandet har gått bra :!: Hur mår du nu?

Fjällmor, the one and only, vad var favoritklappen..? För mig var det nog Hugos skratt när han fick se dockbabyn, som min mamma hade köpt till honom... :thumbsup:

Skall nu göra tidig kväll med allt vad hals, snuva, foglossning, halsbränna, rethosta och..öh.. glömde jag något... :-k ... heter...

... och hoppas på bättre tider.

Ni missade väl inte Ferdinand :?:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

skönt att du har humorn åter :wink: :lol:

Min favvoklapp var när Lotass skrek "BEEEIIIJ" i morse,
när han fick sin babydocka :heart:

Nu ska jag natta de stora, återkommer :D

Kram! :heart:
/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

God Jul kära vänner :santa:

:heart: Päivi: Du har en otålighet jag knappt sett maken till :shock: :wink: (förutom när jag gått 11 dagar över tiden, jag förstår dig innerligt). Jag lider med dig i halsbränna, halsont, otymplig kropp och allt annat som snart är alldeles långt borta och glömt :heart: :D Inte långt kvar!

:heart: Nancy: usch, din stackare :? . Fast lyckliga stackare :wink: Du får köpa hem några Findus köttbullar med mos och ha i frysen. För säkerhets skull.

:heart: Fjällfolket: Du är bra skön, du. Ville bara säga det :D .

:D Här i Göteborg har vi haft en solig jul, men en solig Anton och alldeles för mycket mat. Fattar inte hurv i kunde tro att 3 vuxna och en 9-månaders skulle äta ens hälften av allt som varit förberett.

Anton fick lite över 15 julklappar :shock: :shock: , och då har inte hans morfar m familj överlämnat sina än. Han tyckte allt var mkt spännande, speciellt kartongerna och bruksanvisningen till gåvagnen. Gåvagnen var spännande tills han träffade på väggen. Då suckade han och kröp tillbaka till kartongerna igen :D :heart:

Kramar till er allihopa, och särskilt till den ofödde! Kom ut nu, vetja :!:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

tack, varma vänner.... :heart: Jag är bara jag! :oops: 8-[

pics tagna av Fjällfar Fotograf på Lotass lycka finns, via privat mail :wink:

Av dottern Fjällfolk fick jag och maken en makalös tavla,
går ej att beskriva
Vi är rörda till tårar..

:cry: :heart: \:D/

/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nu ni! :shock:

Vattnet har - per definitivum - gått... 8-[

Detta tjugo över elva ikväll. Och nu vid strax innan två en - eh - större mängd, om man säger... :roll:

Mensvärken håller mig vaken ifall ni undrar varför jag sitter här - vi skall in på kontroll imorgon bitti, så nu sitter jag här och skriver möjligen en sista rapport :?:

... och dricker hallonbladsthé. 8)

He-ja Bebisen! :lol: =D>
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D JennyH: Det blev just köttbullar med mos till julmiddag :wink:

\:D/ Päivi: Nu förstår vi varför bebisen dröjde, du hade ju inte "laddat" ordentligt :!: Lilla finsk-svenska bebis Billing ville ha ordentligt med mat från båda lägren :wink:

Tänk om jag bara suttit vid datorn istället för vid tv:n. Varit vaken sedan 01.30 och inte somnat om. Hade ju kunnat se nyheten om vattenavgången direkt när den kom på skärmen.

Av den lite gladare tonen i dina inlägg Päivi så tolkar jag att du mår en anings bättre i halsen. Eller också har du lyckats förtränga det.

:heart: Vi är många med dig i tankarna nu när du står inför det stora äventyr det är att möta ett litet barn för första gången.

Kram från Nancy
Nancy

Inlägg av Nancy »

:roll: I min blandning av förvirring och upprymdhet glömde jag ju att önska dig lycka till Päivi :heart: Det här kommer att gå strålande :thumbsup:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Nej men vilken alldeles underbar morgonnyhet :D
Å, nu får ni snart möta lill* nya familjemedlemmen, och på självaste juldagen :!:

Många varma lyckatill kramar :heart:

Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Tjoho! Baby on the move! Vad ROLIGT och SPÄNNANDE! :D

All lycka till! :heart:

Kram Jannika

ps Nu är det faktiskt en Sol-stenbock vi pratar om, och de stressar ju, som vi alla märkt, inte i onödan. Med Månen i fiskarna! En vänlig, känslig liten själ som ömmar för de små och svaga. Vilken julklapp! :santa: ds
Kriszta

Inlägg av Kriszta »

:D :D :D :D
Oh jag blir helt till mig. Har varit inne och kikat här flera gånger igår. Jag kanske ska bli siare trots allt. Jag hade ju röstat på den 25:e. Lycka till Päivi ! Heja heja bebis. Du kanske redan vilar ut i mammas famn :D Du och min lilla Isabelle får kanske dela födelsedagsdatum.

Kram
Kriszta
Mamma till Adam f?dd 10 dec 2002 och Isabelle f?dd 25 dec 2005
Lollo0058

Inlägg av Lollo0058 »

:D :D :D
Oj, oj, oj vad spännande. Nu kanske du har en liten en redan och då vet vi ju alla att all väntan var mödan värd...även om det inte känns så under väntan :wink:.
Massor av lyckönskningar :heart: till dig (och hela familjen).
/Lollo
Pojke :heart: född 2005-09 (kurad vid 4 mån)
Flicka :heart: född 2007-10 (sm från start)
Flicka :heart: född 2012-05 (sm från start, kurad vid 6 mån)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jag visste det, hojtar Fjällfar! :lol:

Tjohooo! dansar Fjällmor! \:D/ :heart: :lol:

/Fjällfolket
ambra

Inlägg av ambra »

Åh, äntligen :!: Kan tänka mig Päivis lycka och jubel då vattnet ÄNTLIGEN gick :lol: .

Tjohooo :D :heart:
Ambra
storebror feb 01 :heart:
lillen aug 05 :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Åh! :shock: :D
Vad spännande!!!
Inte för att du förmodligen läser detta, men LYCKA TILL!!! :D :santa: :heart:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Gäst

Inlägg av Gäst »

ojojoj! :D
Spännande! Tänk om ni har er bebis nu? :heart:
Kramar i massor från Jenny
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"