Fastnat med ramsan?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Bettty

Fastnat med ramsan?

Inlägg av Bettty »

Hej!
Nu var det ca 2 veckor sedan vi började med kuren och det har verkligen gått jättebra! Innan somnade hon aldrig innan 23 och vaknade MÅNGA gånger under natten. Nu sover hon 12 timmar( :!: ) på natten och 3,5 på dagen (även om hon ibland vaknar under sina dagslurar)
Men det är så att det tar en stund innan hon somnar, kanske 5 minuter, och det händer allt oftare att jag får påminnelseramsa. Kan det vara så att jag fastnat i ramsan, att hon helt enkelt känner sig trygg då? :?

Nu sover hon, och denna gången testade jag att bara lägga tillrätta och ramsa ut x4, det tog en stund och jag hade nog lust att ramsa ett par gånger, men tillslut tystnade hon och jag bekräftade.
Är det så jag ska göra tror ni? Eller är det bara så att det kan ta ett tag innan läggningarna går smidigt?
Mamma till tv? sm? gullungar, en p? 2 1/2 ?r (ej kurad) och en p? sex m?nader (kur startad 23 Januari, mycket lyckat!)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Kära du - dina läggningar går smidigt :wink: ! Precis så här ska det se ut!

:idea: Du gjorde helt rätt när du backade på ramsan idag. Klokt tänkt och gjort! Du kan bekräfta så som du gjorde en dag till eller så men hon behöver det inte sedan. Hon KAN :D !
Bettty

Inlägg av Bettty »

Ok, tack! :D Jag vet, jag skämdes lite :oops: , när jag skrev det där med smidigt...
Jag är verkligen jättetacksam över att det går så bra!! Helt plötsligt har jag tid och ork för storasyster också, så alla är nöjda och glada :)
Mamma till tv? sm? gullungar, en p? 2 1/2 ?r (ej kurad) och en p? sex m?nader (kur startad 23 Januari, mycket lyckat!)
Gäst

Inlägg av Gäst »

8) Man blir väldigt fort bortskämd :wink: !
Kristin

Inlägg av Kristin »

Kära nån, 5 min är väl ändå ingenting :shock:. Somnar du på 5 min :wink:?

Kanonresultat :thumbsup:!

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Bettty

Inlägg av Bettty »

Nä, fem minuter är inte mycket, men det är inte det att hon gnäller, utan hon protesterar rätt rejält, och då skär det direkt i mitt lilla hjärta :) även fast jag vet att det inte är så farligt... Jag har ju hört att endel jollrar när man lägger dem, och det hade ju inte varit fel :)

Förresten Kristin, har du fått mitt svar?
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Det finurliga är att jollret eller tystnaden kommer då du backar med ramsan. Hon blir lite sur nu men så fort hon inte får "bränsle" (= onödigt ramsande) till surheten så kommer hon att roa sej själv istället!
Bettty

Inlägg av Bettty »

Ja :) Du verkar ha helt rätt :wink:
I morse när jag la henne blev hon rejält irriterad, men när hon märkte att jag inte svarade tystnade hon direkt.

Fortsätter backa som du sa Mammut Maria :)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"