Om sonen vaknar upp efter en kort sömnstund men inte skriker utan ligger och "babblar", ska jag då ta upp honom eller låta honom ligga kvar i spjälsängen för att se om han somnar om?
Ramsar inte eller ngt sådant för jag får inte till det utan vill ha svar angående ovanstående, tack!
Sonen är 6 månader.
Fråa om dagsömn.
Fråa om dagsömn.
F?rstag?ngsmamma med son f?dd 17/5-04. Gift, 30 ?r.
Om det är dags för honom att vakna så kan du ta upp honom men annars kan han väl få ligga där och babbla och bubbla bäst han vill? Jag är ganska hård med lillens dagslurar och tar inte upp honom förrän tiden är inne (med marginalkvartar).
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Håller med föregående talare
Om han bara ligger och småpratar lite så är han ju nöjd och somnar förhoppningsvis om.
Min lillkille brukar vakna ibland på både dagarna och nätterna. Man hör honom ligga och grymta till lite eller babbla, men jag har då is i magen och säger ingenting, han somnar (nästan) alltid om. Jag tror man stör honom med ramsan i det läget. Det är ju inte farligt att ligga nöjd och prata
Skulle han däremot bli väldigt ledsen och skrika, skulle jag dra till med ramsan, som en bekräftelse på att vilotiden inte är färdig än och lugnt fortsätta med det jag höll på med lite lagom högljutt så att han hör att jag är där och att jag har annat för mig 8)
Min lillkille brukar vakna ibland på både dagarna och nätterna. Man hör honom ligga och grymta till lite eller babbla, men jag har då is i magen och säger ingenting, han somnar (nästan) alltid om. Jag tror man stör honom med ramsan i det läget. Det är ju inte farligt att ligga nöjd och prata
Mamma till två goa gossar födda -99 & -03.
shn-kuren införd julen 03 på yngsta med underbart resultat!!!
shn-kuren införd julen 03 på yngsta med underbart resultat!!!