Jag och sonen är inne på uppföljningsveckans fjärde dag. Hittills har kuren fungerat jättebra, för tidigt att utvärdera men SO FAR SO GOOD!! Vi har haft två hela nätter nu, eller tre om jag ska räkna denna senaste, och det tror jag att jag gör
Jag har kommit på mig själv med att vara lite inkonsekvent med bekräftelseramsan och detta måste rätas ut direkt! Vad gäller tror ni?
Inatt alltså. Sonen somnade och sov jättebra, men runt 04 skrek han till några ggr, ganska högt. Tystnade dock innan jag hunnit upp ut sängen och var fortsatt helt tyst. Jag beslutade att inte ge ngn bekräftelseramsa eftersom jag var ganska säker på att han egentligen sov och "bara" drömde. Ville inte riskera att störa och väcka honom om han nu sov, resonerade jag. Gick in och tittade efter ngn minut och han sov så gott. Sov vidare till väckning.
Men idag till fm-luren, då tog det honom lite tid att somna. Han var lugn efter tillrättaläggande och ramsa och jag gav första bekr.ramsan strax därefter, men han forstatte att stånka o smågnälla en stund. Det blev då två bekr.ramsor till innan den fick sista ordet och han somnade. Nyss vaknade han, före marginalkvart, och grät - jag påminnelseramsade x 8 tills den tog, och sen blev det två bekr.ramsor innan helt tyst.