Sova i vagnen...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
olivia

Sova i vagnen...

Inlägg av olivia »

Dottern har ju inte sovit i vagnen mer än 1 gång på nästan två månader... Nu måste jag börja med det igen har jag tänkt. Självklart vrålar hon som bara den ute på altanen nu :( . Iofs har hon bara hållit på i 5 minuter, men hon somnar annars hur snällt som helst i sin spjälis, så man är ju lite ovan :( . Men det verkar som hon dämpar sig lite nu efter en rejäl ramsa alldeles nyss... Hoppas det går bra nu, så att jag kan ha henne i vagnen på em, det underlättar ju om man vill åka iväg någonstans på dagtid. Det går säkert bra, men jag måste bara få skriva av mig lite, när det känns som värst... (Det blir ju inte bättre av att det finns grannar åt alla håll som kan höra hennes klagan :()
Sommarbebis -08
olivia

Inlägg av olivia »

Det tog inte mer än 7-8 minuter :D , såklart... Men är man sjåpig så är man! Jag var ut och lade ned henne i vagnen en gång, men sedan somnade hon "snällt" :lol: , nu ska här sovas ute varje eftermiddag!!!
Sommarbebis -08
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Så bra! Du ser hur väl det funkar med ramsan när den väl sitter!
J och Å

Inlägg av J och Å »

Hur la ni henne, på mage?

Vet inte riktigt hur vi ska göra, Karl sover alltid inne, men precis som du säger vill man ju kunna gå i väg och så. Vagnen är alldelens för liten för magläge och han älskar sittdelen, går inte att använda liggdelen.

Några kloka råd? Jag vill ju liksom inte "testa", utan köra på med attityd. Tror ni det är bättre att köra ryggläge, det handlar om emluren på 45 min.

Åsa
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej.
Från början köpte jag en sittvagn med en ligginsats till. Eftersom Vera inte somnar på rygg så gick det inte längre att ha den så jag köpte helt enkelt en begagnad vagn på annons (300 kr).

Det tar lite längre tid för henne att somna i vagnen och man måste passa den mer för hon ställer sig upp :shock: men när hon somnar så sover hon sina 1,5 timmar. :lol:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Sagomamma
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

J och Å:

Just den sista 45-minutersluren brukar vi köra på rygg, eftersom vi har samma problem som du!

Det verkar inte som att hon sover just den luren sämre för det, hon är väl van kanske :!:
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Hej,
Min lilla har alltid sovit alla lurar i sin vagn. Från 5 månader och framåt var det ett evigt passande då jag inte kunde sela henne på mage. Var snabb som en raket och ställde sig innan jag han blinka. 8)

Från ca 11 månader vände jag på steken så hon låg på rygg selad. Fungerar mycket bra och jag kan göra annat. :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
olivia

Inlägg av olivia »

Hej allihop!
Jag kan fortfarande ha min dotter på mage i vagnen (är ingen jättebebis, 72 cm och 9,3 kg vid 9 månader, har en Brio kombi). Men jag har köpt en lös sele som jag hade på henne. När hon var mindre använde jag den som fanns med i vagnen, men jag tyckte den kändes lite osäker då den bara hamnade över rumpan. Dottern skulle nog ha jättesvårt att somna på rygg, möjligen på sidan. Men som sagt, ännu så länge fungerar det!
Sommarbebis -08
Kristin

Inlägg av Kristin »

Olivia,

går du ut på en promenad innan lurdax? Det gör alltid jag (om han skall sova ute) och det fungerar perfekt! Denna lur föregås aldrig av skrik. Han somnar bara lugnt inzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
olivia

Inlägg av olivia »

Nix, av den anledningen att hon äter precis innan eftermiddagsluren...
Sommarbebis -08
J och Å

Inlägg av J och Å »

Ville bara berätta att Karl numera sover i vagnen oxå. Första dagarna somnade han utan att jag hängde för. Sedan en dag låg han bara och tittade(har tyvärr ingen vettig maglägesvagn) jag drog ner sufletten(en sån där som går ner långt fram) tog två steg och så sov han.

Åsa
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"