ska man alltid ramsa när hon ska sova??

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
j?ka

ska man alltid ramsa när hon ska sova??

Inlägg av j?ka »

Har gjort kuren i en månad det har fungerat jättebra, hon har sovit hela nätter från dag 1. Hon somnar oftast direkt.

På dagarna sover hon i vagnen inne, jag ramsar henne när jag har lagt ned henne oftast så somnar hon efter någon minut.

Jag brukar ha med mig vagnen när jag hälsar på hos någon och lägger hon i vagnen där.

Min fråga är måste hon alltid sova i vagnen eller kan man lägga henne på tex soffa eller säng och ramsa henne??

Ska man alltid ramsa, alltså till barnet blir stort??

Om man är ute och kör bilen och det är dax för henne att sova ska jag ramsa henne så att hon somnar i barnstolen eller ska jag bara vänta tills hon somnar själv??

Jåka och Alice 6 mån snart.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Se denna länk! http://www.annawahlgren.com/phpBB2/viewtopic.php?t=994

:idea: Jag tycker att det är enklast att ha med vagnen - om inte besökstället har en resesäng eller spjälsäng att låna ut. Det är alltid riskabelt med sovning i soffor och sängar pga fallrisken.
Willes mamma

Re: ska man alltid ramsa när hon ska sova??

Inlägg av Willes mamma »

jåka skrev: Om man är ute och kör bilen och det är dax för henne att sova ska jag ramsa henne så att hon somnar i barnstolen eller ska jag bara vänta tills hon somnar själv??
Jag har kurat sedan den 11 januari och det går jättebra.
Wille har fattat ramsan och beter i 9 fall av 10 som Pavlovs hundar.
När vi varit ute och åkt bil, eller i vagnen på stan, så har jag börjat prata med honom, meningar med ordet "sova" i. Då har han kollat in mig lite extra.
Strax därefter tittar jag på honom och så drar jag ramsan 2-4 gånger. Han tystnar oftast och kikar på mig en stund (som om han funderar "jaha, är det dags nu igen?") och så har han gäspat, lagt huvudet på sidan och somnat :shock: :D
Det fungerar, bara han vet vad ramsan betyder. Det är som om han vet att det är tryggt att somna, alltså kan han somna även där, inte bara i sängen.
Förstagångsmamma när jag var 42
Wille kom till oss den 22 juni 2004... och han har skrattat sen dess :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"