Hej!
Min lilla 10 mån kille äter lunch vid 10.15 ca, mellanmål vid 13.45 ca och middag 17.00 ca. Jag tycker dock att han verkar behöva mer mellamål än vad jag ger honom. Han börjar visa tecken på "hungrighet" redan runt 16.00 vissa dagar. Jag behöver tips på vad jag kan ge honom som han blir mätt på. Gärna sådant man kan ha med sig och ge lite var stans. Han har ganska lätt att bli hård i magen. Har endast två tänder så han är inte så bra på att tugga ännu.
Jag har hittils gett honom Sempers färdiga grötburkar + lite macka, yogurten verkar dock göra honom lite sur och han får ibland uppstöttningar någon timme efter. Jag har även gett honom fruktburkar + macka. Nyponsoppa + macka. Gröt och frukt. Det sistnämnda är det som verkar mätta bäst men det kan jag ju inte ge honom varje dag (äter gröt varje dag till frukost). Gröten är också det som är "svårast" att ha i väskan.
Behöver tips!!
Stadigt mellanmål???
Stadigt mellanmål???
Sara; mamma till Billy 060211!
Mosat kokt ägg med smör! Mums, tycker jag och de flesta barn!
/LO
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
Gäst
När ni är hemma vid mellanmålet skulle jag göra egen havregrynsgröt, mättar bättre än burkarna. Enligt min erfarenhet (eller rättare sagt Antons
Och ägg som /LO skriver! Mmmm =P~
/J
Instämmer med avokadoförslaget, det är mums har alla mina tyckt!
Sedan är en stor banan bra mellis, kanske mosad med a-fil och flingor (som jag kavlade när Daniella var mindre) Det kunde hon klämma en hel djup tallrik
/Anna
Sedan är en stor banan bra mellis, kanske mosad med a-fil och flingor (som jag kavlade när Daniella var mindre) Det kunde hon klämma en hel djup tallrik
/Anna
Mamma till tre, Melanie aug -99, Vincent juli -01 och lillan Daniella född 16/9-05.
-
Fjällfolket
Hej Sa!
I den klistrade tråden Barnarecept finns Viggo's risifrutti - jag gjorde storkok på den och frös in i burkar... Perfekt att ta med i väskan!
Kolla här
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=6677
/Fjällmor
I den klistrade tråden Barnarecept finns Viggo's risifrutti - jag gjorde storkok på den och frös in i burkar... Perfekt att ta med i väskan!
Kolla här
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=6677
/Fjällmor