Vaknar för tidigt??

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
josspossgirl

Vaknar för tidigt??

Inlägg av josspossgirl »

Hej :)
Vi är nu inne på uppföljningsveckan av shn kuren..
Tänkte bara fråga om det finns något vi bör ändra på
då dottern VARJE morgon vaknar ca tio i sju.... i stället för 07:30 när det "ska" vara morgon??! Närjag hör henne, så ramsar jag då en gång som markering att hon ska veta att det fortfarande är natt... sen låter jag henne vara. Kvart över sju tar jag upp henne då det är inom marginalkvarten. Men vill ju faktiskt att hon skall sova till 07:30. För nästa gång hon sover är 09:45, och när hon vaknar 45 min tidigare varje morgon så blir hon ju jättetrött tidigare än hon ska sova sitt morgon pass :!: :!:

Kommer hon att sova mer när kuren sätter sig bättre, eller vad ska man göra??? ska jag på nåt sätt göra nåt annorlunda m ramsan??? alltså hon ligger snällt i sin säng o rör sig o pillar, o pratar.... Så det är juj inte jobbigt på något sätt,men vill ju att hon ska sova i af en halvtimme till så hon orkar va uppe sen på morgonen. Tacksam för svar då jag börjar bli osäker om jag gör nåt fel :!: :!:

Tack :) :) :)
mamma till Lina 060614, Vi startade SHN kuren på henne den 30/11!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Oj! Inte starta ny tråd kring samma barn och samma kur :!: Visst gjorde du det nu :?: Då missar vi bakgrunden.

Svarar du dig själv, så att säga, på gamla tråden, åker den upp och aktualiseras.

Du gör helt rätt som ger en upplysningsramsa direkt (utan att invänta sammanbrott) så att hon vet att det fortfarande är natt.

Sedan gäller det "bara" att ha tålamod. Du är inte framme än :wink:

Förmiddagsluren kan du tidigarelägga en kvart, när det kniper. Inte mer, för allting hänger ihop och man ska aldrig försöka kompensera, så länge barnet är upptaget med att försöka lära sig vad som gäller.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
josspossgirl

Inlägg av josspossgirl »

tack för ditt svar.
ledsen att jag startade en ny tråd nu..
Ska hålla mig till EN tråd!!
är helt ny på detta forum och har inte riktigt förstått hur det fungerar än. Men går det att ta bort denna tråd så ska jag hålla mig till den andra.
Bara en allmän fråga kring detta. Räcker det alltså att jag har EN tråd om min dotter.. så kan jag fråga allt möjligt i den??? är med i ett annat forum oxå, inte ang shn.... och där måste man starta en ny tråd för varje ny fråga, så är van med det. Ledsen om jag orsakat trubbel för er! :wink:

//Josefin :lol:
mamma till Lina 060614, Vi startade SHN kuren på henne den 30/11!
Nancy

Inlägg av Nancy »

Det är bra om du samlar alla frågor/inlägg under pågående kur i en och samma tråd. Har du sen andra frågor ex om mat så kanske de passar bättre på forumet "Mat och mage" :D

Du har inte alls ställt till nåt trubbel :wink: Anledningen är enbart att vi som läser/hjälper får en bättre bild av just din situation om all info finns samlad i samma tråd. Då har vi större möjlighet att ge dig adekvat hjälp :!: :D

Nancy
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, Nancy :wink: :D

Ingen fara. Inte lätt att veta.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"