Åka tåg m nyrkurad...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
josspossgirl

Åka tåg m nyrkurad...

Inlägg av josspossgirl »

hej på er alla fantaster, :P :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Är så glad att jag hittat hit!!

Vi håller på att kura vår dotter, och är nu inne på nionde natten. Allting är i sin ordning, och dt går bra.. läggningen tar aldrig mer än tio minuter, vilket väl måste räknas som bra :?: Det tycker vi iaf.

Nu till min fråga..
Vi ska på Juldagen åka tåg från Göteborg-Falun.. vilket ju är 50 mil. Hur gör vi med dagslurarna då?? då har vi hållt på i Tre veckor. Kommer lillskruttan fortfarande hålla på att fråga en massa vid läggningarna, eller tror ni att hon somnar ganska så fort då??? För man vill ju inte lägga ner sitt barn i vagnen och låta henne ligga där och gapa när hela tåget är fullt, och givetvis då blir irriterade på bebisen som låter.. ja, ni vet ju hur folkreagerar när en bäbis gråter.. de tror man håller på att ha ihjäl sitt barn... :x

Så hur skulle ni gjort under resan??? Har förut alltid ammat henne till sömns... INNAN jag började kuren, inte en enda gång sen dess!!! Ska man då göra ett undantag o amma henne en gång, eller vad göra???
Givetvis så hoppas vi att somningen i vagnen fungerar, men om inte.

TACKSAM FÖR SVAR, då jag är jätteorolig inför resan.
Tack på förhand :)
mamma till Lina 060614, Vi startade SHN kuren på henne den 30/11!
br

Inlägg av br »

hm. jag skulle utgå ifrån att det komer att gå jättebra. Men , om det visar sig att det blir skrik då skule jag vagna till sömns helt enkelt.

Var dock noga med att hålla tiderna!!!

Det kommer att gå superbra!!
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
josspossgirl

Inlägg av josspossgirl »

nån mer som har en åsikt???
Är ju alltid skönt o höra flera skriva vad just DU hade gjort...
Givetvis så hoppas jag att allt går bra,men man vill ju alltid ha
en reservplan OM det inte gör det.

Och vagning på tåget en Juldag.... hmn.. kan bli lite svårt då det knappt finns utrymme att ställa vagnen på, så tror inte det går om jag sak va ärlig.

SÅ TIPS EMOTTAGES TACKSAMT :P :!: :!:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ingen fara. Du ska verkligen inte vara orolig. Och ha inga idéer om att amma till sömns - det skulle bli kolossalt förvirrande för henne, tror jag. Utan kör på med kuren. Då vet du vad som gäller: rejält med mat, när det ska ätas, inom ca 45 min. Och sä tiderna benhårt på det. Glöm inte klockan :idea:

Lägg henne på slaget. Tåget vagnar åt dig :wink: :lol:

Och skulle hon mot förmodan bryta samman, kan du buffa henne i ro. Det tar inte mycket plats. Men det kräver träning, så att du inte vräker över henne en massa frågeteckan. Träna på den ömme och han på dig :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
josspossgirl

Inlägg av josspossgirl »

tack för ditt svar, känner mig nu mycket lugnare!!
Japp, jag får träna upp attityden lite bättre fram till dess.... men man är ju alltid lite osäker så här i början, även om kuren fungerar bra och hon somnar när hon skall. Är det så att man inte sitter där man har vagnen, då är det ju bara att ta ur liggdelen och lägga över sätet, ge besked, ramsa och sen gungar ju tåget som sagt :!: :!: Det KOMMEr att gå bra, och det är ju det jag måste intala mig.. och NEJ, lovar att inte ta till bröstet :wink: :lol:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Bra, bra :!: Men glöm inte att öva buffning :wink: Det är faktiskt rätt kul.

Och så håller du dg till en kur-tråd sedan, eller hur :?: Vi behöver inte flytta om eller ta bort någonting för det :wink: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"