Det är första gången som jag är inne på hemsidan och läser.
Har läst boken ordentligt och startade igår kväll.
Bakgrund:
Vi har inte haft några problem om nätterna, Sarah sov redan hela natten på BB. Men en barnmorska sade åt oss att vi var tvugna att väcka henne för matning varje natt. Vi höll på i 2 veckor tills BVC sade till oss att låta henne sova som hon ville. Så sedan dess har hon sovit hela natten. Men KVÄLLARNA...
Hon kan /vill bara inte somna. Tycker att vi har försökt allt, ibland somnar hon 19 och oftast mellan 21-23. Gland/ledsen om vart annat.
Nu till min fråga för jag hittade inget svar på den i boken:
Vi startade med kuren i går kväll. Det blev en hel del buffande, men efter 40 minuter lugnade hon sig. Så fort jag går i väg och ramsar, ställer hon sig upp som en fällkniv och gallskriker. (Samma skrik som när jag var tvungen att gå på toa en kväll och pappa skulle trösta henne, då skrek hon tills hon kräktes) Samma visa varje ramsning. jag gjorde solfjädern längre och längre tid för att få henne att ligga kvar. Sen tror jag tyvärr att hon hann somna innan jag ramsade ut sista gången. 1 ½ timma efter att vi började.
Dag två:
I kväll var det samma sak. Jag buffade faktiskt ingenting, utan det räckte med solfjädern i sängen. Hon var inte ledsen när jag lade ner henne och höll händerna över hennes lilla rygg. Men så fort jag ramsade så ställde hon sig upp och skrek. Det kändes som om mina händer höll nere gummisnodden som sköts iväg när jag lyfte på dem.
Vad ska jag göra för att hon inte ska resa sig så fort jag lämnar sängen?
Det är ju inte en chans att hon kan somna själv om hon både skriker och står upp och ska vi dessutom bara ramsa i morgon den tredje dagen...?
Hjälp, snälla!
Thess