Han dog i magen i v. 28 förmodligen PSD, ingen annan orsak hittad.
vår efterlängtade lille gosse.. fick inte lov att stanna!!
sorgen var så otroligt stor och vilken ångest...nu vet jag vad ångest är...lovade mig själv att aldrig mer slänga ur mig att jag "får sån ångest" över i princip ingenting... vilket kunde hända förr..mamma mia vilket stort,svart, skrämmande hål de fanns och som fortfarande dyker upp ibland.
och varför just vi, vad hade jag gjort för fel?? förmodligen något fruktansvärt och ännu värre: jag kunde för mitt liv inte komma på vad de var...
sen kom tankarna: om jag inte gjort så, inte ätit de, om jag ändå ätit de eller gjort så. så hade han säkert fått stanna... listan kan göras lång.. ännu jobbigare blev de när jag blev gravid igen.. och människor gratulerade till de "nya" barnet.. för mig var ordet "nya" fruktansvärt..vi skulle få ett "TILL" barn inte ett nytt... inget barn kan ju ersätta ett annat!
"tiden läker alla sår, men ärren finns föralltid kvar"
jag tänker på han varje dag, men inte alltid nattsvart.. vet att han finns därute och vakar över oss och ser till sin storebror och lillasyster... en dag träffas vi och får vara tillsammans. tills dess måste vi försöka leva livet vi har här och de hade inte gått så här bra, som de ändå går. utan stöd från släkt, vänner och andra drabbade.
Ta hand om varandra därute i vintermörkret!!!
/Carola