Vikvägg runt spjälisen, var ???

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
josspossgirl

Vikvägg runt spjälisen, var ???

Inlägg av josspossgirl »

Har en liten undran...
Är så att vi bor gganska så trångt.. jag, sambon och dottern i en tvåa. Vi har nyss börjat kura henne, coh från och med Söndag kväll tänkte jag och sambon båda två flytta in i sovrummet igen, jag sover där m snuttan än så länge, men han väntar lite i och med hans väckarklocka som ringer en och en halv timme innan hon ska gå upp.

Därför skulle vi behöva sätta en "vikvägg" eller vad det kan kallas.. alltså sån vägg m tyg på... sån tänkte vi ha framför hennes säng, så att hon inte blir lika störd på morgonen....
Någon som vet var man kan köpa en sån?? eller ni som har såna, var har ni fått tag i dem?? vet att man kan sy, men det är inget alternativ för mig.. tyvärr.

TACKSAM för snabbt svar, då detta skulle behöva ordnas helst inom ett par dagar.

:!: :P :P
mamma till Lina 060614, Vi startade SHN kuren på henne den 30/11!
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:D

Vet att IKEA har rumsavdelare i form av vikvägg.

Vi tog en skärmvägg från min arbetsplats. Det är en hög rak "vägg" för att dela av två arbetsplatser i ett kontorslandskap. Den var gammal, stod i ett förråd och skulle slängas. Perfekt som avdelare eftersom den inte tar någon extrta plats alls.

Vi bodde så ända till Vega var dryga året och vi flyttade till hus, funkade bra.

Lycka till
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Får jag tipsa om vår "uppfinning"?
Vi bor också i en tvåa (gammal, med väldigt porösa väggar) och vill kunna använda sovrummet även när Hugo lagt sig. Därför byggde vi en "kub"; en enkel träställning, som vi klätt med tyg. Där inne står spjälisen och en liten ljusslinga som han kan ligga och glo på när han har ensamlek. Invändigt har vi satt upp grälla tyger som är skojiga att kolla på. Där inne har han sin frizon. Mörkt när man sover. Kul och mysigt när man leker.
OCh vi kan utan att störe gå in och sätta oss och läsa i sovrummet.
De mått vi använt
H: 2 meter
L:1.5
B:1.5
På ena kortsida har vi "ingången", dvs tyget hänger omlott som ett draperi.
Vi är jättenöjda och jättestolta. Ett eget rum för mindre än 500 spänn. OCh inga revor i väggarna. När vi (snart) ska flytta är det bara att skruva isär kuben, för att sedan skruva ihop den på nästa ställe!
Ulrika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Oj, vad SMART, Nya mamman :!: :D
Det tipset ska jag absolut spara, om vi skulle behöva någon gång :D
josspossgirl

Inlägg av josspossgirl »

åh va smart m den väggen... tack för tipset.
Men ska nog i första hand åka till IKEA och kolla om de har nåt tillfälligt.. för har varken tid eller ork att snickra i hop nåt, och sambon jobbar sååå mycket nu, så det blir nog en färdig avdelare från ikea.. men man kan ju sätta upp fint tyg på insidan av den oxå :P :P
mamma till Lina 060614, Vi startade SHN kuren på henne den 30/11!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"