Nu är jag här!
Nu är jag här!
Har en dotter född -03 och hon har alltid haft mer eller mindre sömnproblem, svårt att komma till ro, orolig sömn osv osv. Funderar på att börja kura henne, då jag har en son som kuren fungerat toppen på. Har läst boken, men måste nog läsa den igen utifrån hennes synvinkel om jag skall börja kura. Min fundering är bara att hon sover borta (hos pappan) varanna helg. Är detta något som skulle kunna inverka på kurresultatet? Någon med synpunkter eller som vet. Läggningen går idag till som så att hon lägger sig och lyssnar på saga på cd tills hon somnar. Jag smyger därefter ut. Ibland sover hon till ca 05, ibland bara nån timme, sedan springer hon in och tränger ner sig i dubbelsängen. På senare tid har jag gått tillbaka med henne till sin säng och därefter somnat innan hon gör det och så var den natten slut.
Hon verkar rätt pigg på nätterna och tilläggas kanske ska att hon inte sover något på dagarna längre. Hon slutade med det för säkert ett år sedan och är helt omöjlig att få att sova på dagen. Tar gärna emot synpunkter, råd och tips! Tack om ni orkar läsa ända hit. (Blev lite långt) 
-
Katarina-Mamma duracell
- Kontakt:
Hej!
Nu är jag inte någon expert på att kura, em jag kan tänka mig att det lättare ger resultat om flickan är på ett ställe under hela kuren och tills det sitter. Sen är det ju ett plus om hon blir nattad efter samma procedur hos pappan.
Nu är jag inte någon expert på att kura, em jag kan tänka mig att det lättare ger resultat om flickan är på ett ställe under hela kuren och tills det sitter. Sen är det ju ett plus om hon blir nattad efter samma procedur hos pappan.
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna
blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Du har ju faktiskt nästan två veckor på dig mellan pappa-helgerna och det borde räcka. Det kan hända och är t o m rätt troligt att hon får ett "återfall" hos pappa, dvs undrar vad som gäller DÄR, men det reparerar du snabbt hemma igen.
Bra idé att läsa om boken med "äldre" ögon
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022