Ny här, med lite problem

Skriv svar
Ann1977

Ny här, med lite problem

Inlägg av Ann1977 »

Har nu bytt till detta forum. Är det ok eller? :? Har en kille som blev kurad för snart två måander sedan. Han är 10 månader nu. Allt har funkat heeeelt över förväntan. :) Han sover fortfarande mellan 19-07 utan minsta lilla knyst. :thumbsup: Dagslurarna har däremot blivit ett problem. Den första luren är på fm, menllan 9.30 och 10.15. Denna lur funkar numera inte alls. Han sover helt enkelt inte och panikskriker i vagnen. (Han har alltid sovit i vagnen denna lur) Han slutar inte skrika vid ramsa, men däremot direkt när han blir vagnad. Sova vill han då inte göra iaf!

Nästa lur är inne i sängen kl 14-15.30. Denna lur sover han (tack och lov! :) ) även om det numera tar en 10-15 minuter innan han somnar. Här är han mera förbannad, rent ut sagt, än i vagnen.
Så, vad har hänt och vad gör man? :?: :?: :?: Är det dags för schemabyte redan? Han är visserligen rätt så pigg, men det känn så tidigt och man är ju lite bekväm numera... :oops:
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Hejsan!
Ja, jag tror den första luren har blivit för tidigt. Kanske dags att lägga lång lur senare på förmiddagen och en kortis på eftermiddagen?
Ann1977

Tack för svaret

Inlägg av Ann1977 »

Har suttit och klurat på ett schema i går kväll som låter sonen sova mellan 11-12.45 och därefter på eftermiddagen mellan 15.30-15.50. Hoppas att detta (med tiden iaf) ska passa sonen bättre. Lite orolig är jag dock när det handlar om den längre luren. Jag tänkte försöka lägga den i vagnen och det är ju just det som han verkar haft lite jobbigt med, men går det som jag hoppas borde han ju vara tröttare kl 11 än vad han var 9.30. En liten tumme kanske nån kan hålla för oss iaf? [-o< :)
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej Ann1977 :D

Tumhållningar kommer här :wink: men först lite funderingar kring schemat:

:arrow: Låter som ett stort kliv mellan 9.30 och 11.00. 11-12.45 är heller inget "naturligt sömnrytmpass".

Mitt förslag (som naturligtvis korrigeras efter dina önskemål):

natt 19-07
sova 10.30-12
sova 15.30-15.50

Det "saknas" 10 minuter på schemat om man räknar att ett barn 9-11 månader behöver 14 tim/dygn men de extra minuterna kan man vid behov lägga tidigare till natten istället.

Lycka till :!: :D
Ann1977

Fortfarande problem

Inlägg av Ann1977 »

Tack för svar! Lillkillen VILL absolut inte sova i vagnen och är fullkomligt rasande. Idag var han alldeles svettig när jag tog in honom! Fattar inte vad jag gör för fel! :? Är noga med skrattet, vagnar inte mer än jag måste. Ramsar, trots att han HAAAATAR det, iaf just nu. Inne går det ok, men ute går det bara inte. Visst ska jag ge det lite tid, det funkade ju kanon innan schema-bytet. Jag (och han) kämpar på. :)
Ann1977

Kort fråga

Inlägg av Ann1977 »

Lyckas numera få sonen att somna i vagnen, så det går ju framåt. :) Men hur gör man för att få honom att sova över de 45 minuter han är van? :?: :?: :?: Vagnar och vagnar och vagnar och ramsar och vagnar osv. Sonen är dock klarvaken och blir fullkomligt vansinnig och alldeles svettig när jag går in. Hur/vad gör man? :?: :?: :?:
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"