Några korta frågor till!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
3barn

Några korta frågor till!

Inlägg av 3barn »

Hej igen :)

Ilja sover nu oftast fint.
Några frågor:

:?: På kvällen suger han, skrattas och så skjuts ner i vagnen, ramsa ut. Då är han bara tyst och somnar. Ska han ha en bekräftelseramsa då? Då måste jag ju in och glo om han har somnat eller ej..? Eller är första ramsan allt-i-ett?

Jag har inte flyttat ur vagnen i sängen än, men tänkte göra det snart. Nu sover han i samma rum som jag. Jag har vagnen bakom ett mörkt tyg där sängen ska stå sedan. Tyget är bara runt huvudändan. På dagarna drar jag fram vagnen till fönstret och har ljust i rummet och annan ramsa. Så att det ska bli skillnad på nattsov och dagsov.
:?: Räcker det med tyg kring huvudändan?
:?: När jag byter till säng, kan ja dra undan tyget på dagarna, så det blir skillnad på natt och dag?
:?: Ofta väcker jag honom när det är vakningsdags, men ibland hinner han vakna själv. Till exempel vaknar ha ofta några minuter i sex på morgonen (6 är morgon). Då tänder jag och tjoar godmorgon.Är det okej, eller är det att föredra att han väcls?

Hej från Sara
Mamma till
Noa född i juli 2001
Viggo född i april 2004 (med Cri du chat syndrom)
Ilja född i maj 2006
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Härligt! Så skönt för lilla älsklingen :P Pris och beröm :lol:

:!: Nej, nej - redan på tredje natten av kuren, i regel, bakar man ihop bekräftelsen med påminnelsen, eftersom barnet ju då tystnar under ramsan. Så ingen separat bekräftelse nu, inte :wink: Han vet vad som gäller.

:!: Nja, det räcker med vagnen (snyggt jobbat där) men knappast med sängen. Det är en mycket god investering att satsa på mörkläggningsdraperi i en skena från tak till golv. Det blir ju också som ett eget, fredat litet rum och små barn älskar det. Och man kan dra isär på dagarna. Satsar ni på det arrangemanget, se då bara till att draperiet hamnar minst en meter från sängen, gärna mer - det är inte meningen att lilla älsklingen ska kunna roa sig med att dra i sär det själv :wink:

:!: Ja. Och gör andra ljud i huset och stör inte.

:!: Helt OK. Han har blivit sin egen lilla klocka.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
3barn

Inlägg av 3barn »

Tack! :D
Ska kolla upp mörkläggningsdraperi. Måste möblera om för att få en fri meter runt hans säng, men det ska väl gå.

:) Sara
Mamma till
Noa född i juli 2001
Viggo född i april 2004 (med Cri du chat syndrom)
Ilja född i maj 2006
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Det brukar det göra :wink: Det som måste gå, det går :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"