Lille E sover som en GUD, natt 19.15-07 men vaknar som regel vid 06.30 och snackar ett tag. Sover lurar som han ska utan knot, PRINSEN!
Det som jag skulle vilja få att fungera bättre är tiden mellan mat och sovning. Igår kom jag på mig själv med att konstatera att " men gossen, så ovanligt missnöjd du är idag". Det enda trista är att jag plötsligt insåg att jag konstaterat samma sak varje dag i fyra veckor nu, lika förvånat varje gång
Första två veckorna trodde jag hans förkylning, uppdykande tänder och vår vistelse hos mina föräldrar hade del i det hela, men nu är allt som vanligt igen och ändå fungerar inte våra dagliga sysslor. Jag försöker diska, städa, skotta, hänga tvätt, stryka och sy tillsammans och bredvid honom men han gnölar och gnäller hela tiden. Jag ser till att han har nåt i händerna eller bredvid sig som han kan ta, men han är inte intresserad. Någon enstaka gång är han nöjd och kan ligga själv i fem minuter men det är nog max. Jag har ignorerat hans gnällande och behandlat honom som om han är nöjd, men det verkar inte göra någon skillnad. Jobbet måste ju göras (ambitiös är jag också tyvärr) så jag jobbar på, men ibland känns det som om hjärnan hotar bli som en grillkorv i micron - ja, ni som provat vet: pfuuuuiiiii->POFF!. Jag har otroligt svårt att koncentrera mig på arbetet när han gnölar och till slut blir hjärnan helt överstressad när jag jobbar på att inte visa MIN irritation.
Det känns som om jag måste försumma nåt eftersom han inte mår bra!?Jag jobbar hårt på att inte klistra mig själv på honom men han blir ännu snabbare ledsen när han ligger för sig själv. Han är lätt att få nöjd igen, bara ta upp egentligen, men jag kan ju inte ha honom i famnen hela tiden, vad är det för social delaktighet om mamma bara ägnar sig åt lille sonen?
Vad gör jag fel? Ännu viktigare: vad kan jag göra för att han ska få det roligare/trevligare/mer meningsfullt?