vimsig/organiserad stjärntecken

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Jag är oxe, hur är jag då?? :shock:
Vimsig vill jag inte kalla mig, men jag virrar ofta (hela tiden) mellan olika projekt, så jag har 5-6 saker igång samtidigt hela tiden, och har svårt att slutföra något innan jag börjar på något nytt :?
Fast det har nog inte med stjärntecken att göra, kanske det bara är ett kvinnligt drag?? 8) :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Sarika

Inlägg av Sarika »

Jannika, såg nu den andra tråden. Och förstår att du inte kan skriva om alla. Dina horoskop verkar kanon och jätte fina!! Och jag kommer att beställa i framtiden när plånboken är lite tjockare :wink:

Å vilka fina tröjor/bodysar det fanns, vet nu vad som blir en stående dop present i framtiden!

Sara
Mamma till Vilma född 040503 :heart: och Viggo född 060328 :heart:
VilmaochViggo
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Jag är vattuman med månen i väduren :wink: Min sambo är våg med månen i väduren. Vi hamnar ofta i konflikt i fråga om "vem som vet bäst" :roll:

Jag kan vara jättevimsig men det är mer en persona (mask), egentligen är jag väldigt rutinerad eftersom jag inte mår bra (vare sig fysiskt eller psykiskt) av stress :wink:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej Sarika!

Såna här snabbkarikatyrer tar ju ingen tid alls, oroa dig inte för det! Det som tar tid är att ställa ett riktigt horoskop där alla positioner, hus och aspekter ska räknas in. DET tar tid och det var det jag menade i nån annan tråd som du kanske läst, eller?

Stenbockar är praktiska, organiserade och tycker om att planera i förväg. Är INTE förtjusta i oannonserade överraskningar och kan ha lite svårt när saker blir för spontant. De är seriösa, pålitliga och ambitiösa. De ordnar alltid det praktiska först och tar därefter hand om sina egna behov. Men världen är så full av praktiska göromål att tiden inte räcker till så mycket mer ibland. Deras uthållighet och målmedvetenhet gör att de kan nå vilka mål som helst om de väl bestämt sig. De ger inte upp och de säger sällan sånt de inte menar.

Anna, en sann oxe, eller en person med stark oxenenergi, är praktisk och lojal men avskyr att stressa. De vill beta av en sak i taget och hålla på i lugn och ro. Som de njutningsmänniskor de är mår de inte bra om livet bara blir plikter och arbete (även om de har förmåga att arbeta uthålligt). De behöver få koppla av, äta gott, omge sig med vackra saker och lyssna på musik. De är mycket sensuella.

frieda*, jag har levt med en månvädur så jag skrattade gott åt din beskrivning! :lol: Det var WM i konflikter. Nu bor jag med en stenbocksmåne och det är lugna gatan. Skönt. :wink:

Kram Jannika
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

Oj stressar inte oxar?? Det måste du berätta för min man ;) Han stressar jämt, men alla som känner oss säger att vi egentligen inte borde trivas ihop, har det med våra stjärntecken att göra? För om man läser vad Jannika skrivit så är vi ju två ytterligheter :) Han oxe och jag skytt, oj oj, dessutom är sonen vattuman?? 8 februari och dottern hon är helt klart ett lejon, 14 augusti hon är ett år och redan vet hon att kråma sig framför spegeln och vara fin :) och om jag förstått det rätt så går inte riktigt lejon och skyttar ihop då båda vill vara festens centrum?? Huj vilken tonårstid vi kommer att få :)
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej Duracell family!

Det är precis därför man ställer ordentliga horoskop, så man slipper höra att man inte passar ihop. Det är väl klart som korvspad att ni passar ihop om ni lever tillsammans och har barn. :shock: För att ta reda på sånt behövs inga veckotidningshoroskop. :wink:

Men vi är så mycket mer än vårat soltecken. Och mer än våra horoskop också för den delen! Det man däremot kan utläsa ur ett horoskop "the real stuff" om man gör ett jämförande horoskopjobb, är vilka sidor hos varandra man kommer ha lättare eller svårare att förstå, stå ut med och trivas med.

Skyttar, lejon och vattumän brukar gå finfint ihop! Oxen är kanske en lite udda figur i det sällskapet men jag skulle gissa att maken har flera positioner i eld eller luft han med, med tanke på stressnivån.:lol: Ni är en familj, alltså har ni valt att vara tillsammans innan ni kom ner hit i den här inkarnationen, alltså "passar" ni ihop. Eller behöver lära er det. Same, same but different. :D

Kram Jannika
jennie27

Inlägg av jennie27 »

Hej Jannika!

:D Ha! Jag är smyg-stenbock helt enkelt! :lol: :lol: Din beskrivning av Stenbocken stämde perfekt (nästan) på mig men så ligger ju Stenbock och Vattuman nära (född 27 januari).
En goding till son född 0603 :heart:
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

oj, kan man få ett familjehoroskop?? För jag skulle inte ha utgått ifrån att vattumän och skyttar gick i hop, då sonen är som hund och katt med både mig och lillasyster, antar att det kanske blir bättre med tiden ;)
Vore spännade att få ett riktigt horoskop ställt, men det får bli efter jul i sådana fall, ekonomin kommer att gå på högvarv ändå ett par veckor framöver :) Men jag återkommer, vore sååååå spännande att få koll på sig själv, och att få se vilka brister och styrkor man har.

Var jätte inne på tarot en tid som tonåring, fick en tarotkortlek i present, och fick då för mig att jag borde syssla med sådant eftersom leken kom till mig. Men efter att ha tittat i korten insåg jag att jag inte fixade de mindre positiva saker som kom med leken.

Mrn som sagt ett eget horoskop vill jag ha i framtiden
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Sarika

Inlägg av Sarika »

Tack Jannika :heart:

Ja det är jag (stenbock) ut i fingerspetsarna. Låter lite tråkigt hmmmm..... Måste beställa ett horoskop av dig så jag får en lite mer nyanserad bild av mig själv. :D
Sara
Mamma till Vilma född 040503 :heart: och Viggo född 060328 :heart:
VilmaochViggo
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Tack Jannika! :D :heart:
Intressant!
Praktisk, lojal, avskyr att stressa, stämmer fint :D (fast stressar gör jag ändå alltid :? )
Vill beta av en sak i taget, ja det vill jag, men gör det inte... :?
Mår inte bra om det bara är plikter och arbete, stämmer också, men det är svårt att få ihop livet utanför de sakerna... :?
Koppla av och lyssna på musik, japp, det skulle jag göra mer!!
Det är sådan du beskriver oxen, som jag SKULLE vilja vara, och kanske ÄR långt där inne under alla projekt jag alltid har igång... :? Jag får låta oxen i mig komma fram lite mer alltså! :wink:

Är även jag sambo med en skytt, sedan snart 20 år :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej alla satelliter och stjärnfall!

Sarika, jag skulle inte påstå att stenbockar är tråkiga! Mina egna erfarenheter av människor med mycket stenbocksenergi är mycket goda. Jag själv omger mig med dessa lojala, ärliga, välmenande och vänfasta personer (en bästis, mamma och darlingen). Deras gåvor behövs verkligen i världen! Så jennie27, smyg eller inte, men det kanske finns en hel del stenbock i dig?

Hej Duracellerna! Jag är vattuman och har massor av vänner som antingen är skyttar eller har sin AC i skytten eller Jupiter (skyttens planet) i första huset. Solen position säger ganska lite om hur människor interagerar, den berättar mer om i vilken ton livet levs och hur vår vardag ter sig.

AC är en intressant position ur din synvinkel. Den berättar om vår ytliga, inlärda personlighet och hur vi möter nya människor och företeelser. Månen säger en del om våra känslomässiga reaktionsmönster och behov. Där kan det krocka rejält mellan människor. Fast tonåringar krockar väl mer eller mindre konstant oavsett horoskop? :lol: Mars visar hur vi hävdar oss och vad vi lägger ner mycket energi på, osv.

Nu mina vänner kommer jag försöka hålla mig borta från det här beroendeframkallande forumet en tid för jag har högvis med jobb att sätta tänderna i.

Ha en underbar första advent! :santa:

Kram Jannika
Nian

Inlägg av Nian »

Vädur anmäler sig. Stämmer perfekt med Jannikas beskrivning.
Tyvärr går min energi och effektivitet ibland ut över andra, som INTE alls vill kombinera bejbins eftermiddagslur med en power-walk (min favorit) eller inte tycker att man måste ha en lista för att gå i affärer och sedan beta av dem i ett specielly system så att tiden hålls i slutänden. Puh, när jag skrev det där förstår jag dem nästan... :D Ha Ha

Jättekul att läsa om alla! Ingen verkar trend+vimsig i alla fall. Jag tror det är något som är relativt få "förunnat"... eller hoppas i alla fall, för deras borttappade barns skull!

Tack Jannika för dins kloka insikter!
Mamma till BB barnen Olivia -92 och Griffin 060925. Bonusmamma till A -96 & E -00. Fantiserar på min blogg: http://fantasi.qe-x.com
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Känner också igen mig i Väduren. :D Är otroligt effektiv och "tävlar" alltid om allt utan att veta varför. Mina kollegor på jobbet klagar ofta över att jag alltid verkar ha så bråttom... :? .Min sambo kan bli alldeles matt ibland. Det som hamnade mitt i prick är nog ändå behovet av handlingsfrihet. Jag MÅSTE få välja själv

Blir jättesugen på att beställa ett fullständigt horoskop

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ett mycket intressant ämne!

Sonen är född 23/5 och landar alltså som tvilling. Vad jag har läst skall dessa ha lätt för sig med exempelvis språk - och passar därför väl som tvåspråkiga... Klart att jag vill tro det! :P Däremot kan man inte säga att han är gjord av kvicksilver precis - så där tror jag att föregående stjärntecken kan ha en del influenser... :lol:

Skulle vara mycket spännande att med tiden beställa ordentliga horoskop till barnen! Återkommer, Jannika!

Själv är jag Novembertjej, dvs Skorpion. 8)
Gablex

Inlägg av Gablex »

Måste ju också anmäla en vädur till! Och jag känner igen mig i det där med listorna, som någon föregående talare tog upp.... :oops: Hur skulle världen annars fungera, om man inte hade sina listor?? Och hur skönt är det inte att få stryka från listorna?! :lol:

I övrigt ingår i familjen en skorpion (som jag enligt en astrolog inte ens borde tänka tanken att skaffa barn ihop med, nu är vi uppe i tre!), ett eldigt lejon, en lugn & känslig vädur (?) och en liten kvicksilver-fisk - han kanske är en piraya helt enkelt?!

Det låter jättespännande att få ett rejält horoskop ställt, får nog ta och kolla upp den andra tråden!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"