Sova på dagis

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
dukat

Sova på dagis

Inlägg av dukat »

Är det någon som har någon ide hur vi ska få vår son att sova middag på dagis. :?:

Hemma sover han normalt sätt middag ca 1,5 timmar. Lika om han är hos mormor eller farmor. Men på dagis sover han kanske högst en dag i veckan (han går mån-tor) och då runt 30 min. Resultatet blir självklart en trött och grinig kille på kvällen som knappt orkar äta middag. :cry:

Vi har pratat med personalen och kommit överens om att de ska lägga honom i ett eget rum. (Innan låg han bredvid en i personalen och höll henne i handen och efter 30min när hon går därifrån kommer han strax efter) :roll:

Tips, någon :?:
Mamma till två söner
storebror född juli 04
lillebror född okt 07
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej!
Välkommen till forumet :D :!:

Jag har inget svar på din fråga, men det finns en ganska färsk tråd om samma dilemma:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=9396

Dessutom finns en annan tråd som kanske är till hjälp:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=7373

Hoppas du finner något matnyttigt i dessa trådar, hojta annars till igen (i den här tråden) så får du mer svar!
MVH Jenny
lillith

Inlägg av lillith »

Vår 2,5-åring hade också problem efter några veckor på dagis och nu ligger han i eget rum (egentligen en alkov, dock helt avskild från stora sovsalen). Han har fortfarande kontakt med de andra men bara så att han hör dem - inte ser dem. Problemet är nu helt ur världen. Han sover som en liten stock.
lillith
Mamma till två goa glada grabbar födda -04 och -06 som stortrivs med schema, social delaktighet och utforskning á la AW.
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

Våra killar har hela tiden sovit i vagnen ute, ostört.

Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
dukat

Inlägg av dukat »

Tack för svar och länkar :D
Mamma till två söner
storebror född juli 04
lillebror född okt 07
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"