Rapport efter fjärde kurdagen, hurra!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
mammajenny

Rapport efter fjärde kurdagen, hurra!

Inlägg av mammajenny »

Måste bara berätta...
Nu har vi kurat sonen 3 nätter, detta är den fjärde. Och det har gått SÅÅ bra!! :D :D

Startade i lördags kväll, då tog det 40 minuter av protester och ilska och förtvivlan med täta ramsor och kurens enda andra tillrättaläggande innan han somnade men å andra sidan så sov han hela natten för första gången på månader :shock: En mycket oväntad inledning på kuren måste jag säga!! Han vaknade fem minuter före morgon, glad som en lärka och piggade till och med upp sin utvakade och snopna
moder :? :)

Andra natten var lite värre, protester vid läggning + tre uppvak (23, 01, 05)men somnade efter 20-30 min. Igår natt protester vid läggning men sov 10 min efteråt! Ett uppvak i vargtimmen men somnade efter 5 min, en ramsa + bekräftelse! Och nu, när jag la honom 1930 och gick ut med ramsan så var det inte ett pip, han somnade direkt! :D :D

Dagsluren på förmiddagen (1,5 h) också allt bättre, från vaken en timme i söndags till 5 min idag, jippi! Här en fråga :?: : när han vaknat mitt i dagsluren(hände igår o idag), så har jag gjort så att jag ramsat direkt, sen en gång till ganska snabbt när frågorna fortsatt och sen vid tystnad en bekräftelseramsa. Och han har somnat om då. Är detta rätt tänkt? Jag vill ju att han ska veta att jag är i lägenheten och att allt är lugnt och att han ska fortsätta sova.

En annan fundering:?: :?: . Jag har varit väldigt ihärdig men mina bekräftelseramsor. Ngn gång har jag hållit på 15-20 min, övertygad om att den verkligen ska ha sista ordet! Exempel: sonen lugn och tyst. Bekr.ramsa. Tyst. "Gnöööö." Tyst. Ramsa. Tyst. "Muäääh." Tyst. Ramsa. osv... Tills det verkligen varit knäpptyst! Hoppas jag inte stört honom, men det verkar ju onekligen ha funkat..?

Jaa, kära forumnister, vet att jag inte ska utvärdera ännu men jag kan verkligen säga SO FAR SO GOOD!! Hurraaaa! Nu vet jag att jag under uppföljningsveckan ska ta vara på det fina resultatet, mottar gärna tips på hur man gör rent konkret!
Mamma till en pojke född feb. -04
SHN-kurad jan. -05, BB-barn sen dess
Nu också mamma till en flicka född feb. -08
BB-barn från start!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej. Härligt :lol:

Jo, bekräftelsen är det sista som ska med in i sömnen. När ramsan sedan tar utan att han gnyr eller gnäller när du lägger honom, så drar man ihop ramsorna så att det bara blir en.

Hur man gör rent konktret??? Jo man fortsätter i samma självklara attityd
som tidigare. :thumbsup:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Helt och även hållet rätt resonerat :thumbsup: !
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"