Nionde natten stundar... Hjälp!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
3barn

Inlägg av 3barn »

TACK :D

Vilken grej! Han sover! Tror fortfarande knappt att det är sant. JAG har en unge som sovit tio timmar två nätter i rad! TIO! :shock:
Och jag har varit duktig.
Som varit bestämd och lyckats hjälpa honom till ro.
Annars är jag mycket för att göra saker lite halvdant:jo, men jag gör som det står, men vagnar lite mer och ammar mitt i natten och krångel, krångel :?
Men jag skärpte mig och det gick!
Fast första natten som jag gjorde rätt (natt tolv...) var det värsta jag varit med om, tror jag (undantaget min första förlossning)! Trodde jag skulle bli galen av hans skrik. Fy. Det vill jag inte göra om.
Så nu ska detta tillstånd vårdas ömt, precis som du rått mig till.

Sara, glad mamma med underbar pojke :D
Mamma till
Noa född i juli 2001
Viggo född i april 2004 (med Cri du chat syndrom)
Ilja född i maj 2006
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Fjällfolket skrev: Jag har så bra hjälp, jag vill bara hoppa in och säga att du jobbar på så bra!
#-o :roll: :oops: #-o

DU har så bra hjälp, skulle det ju va :!:

:lol:
Elle

Inlägg av Elle »

Du jobbar på strålande =D>

Härligt att dagen har varit så bra. Hoppas du också kan sova lite inatt. Återkom imorgon bitti och berätta. Fokusera på omsomnandet, strunta i klockan(för en gångs skull :wink: )

/Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
3barn

Inlägg av 3barn »

Godmorgon!
Ilja somnar utan gråt på kvällarna. :D

Inatt började han låta lite vid 3. Ramsade direkt, som jag såg att någon annan fått som råd. Han lyssnade. Lät lite mer, grät några gråt, var tyst... Skrek igång lite mer (men gråten var hela tiden lite halvt oengagerad och matt) så jag ramsade bestämt från min säng. Han har förhänge emellan.
Han lyssnade! Men grät lite till. Och tystnade. (Inte tyst-skrik-tyst-skrik-tyst som han brukat. Utan bara tyst!) '
Prinsen! :heart: Det tog till 4, men det var absolut ingen panik, även om jag ängslades lite för att han var hungrig. Han får morot och äpple på dagen och vi har just börjat smaka på gröt på kvällarna. Känns som om mjölken inte direkt sprudlar på kvällskvisten.

Och sen ringde kolckan vid 6...som jag stängde av och -hoppsan- så blev han väckt vid 6.30 i stället. :oops:

Så det känns bra, alltihop.
Jag är så glad att ni hjälpt mig och att jag lyckats göra detta för mitt barn, min familj och mig!
TACK

Sara
Mamma till
Noa född i juli 2001
Viggo född i april 2004 (med Cri du chat syndrom)
Ilja född i maj 2006
Elle

Inlägg av Elle »

Vilken underbar läsning Sara, vad duktiga du och prinsen är :D Det du kan göra för att mota bort de sista matvargarna är att pumpa ur på morgonen och spara till nattslurken.

NJUT nu av det ni uppnåt och vårda det ömt.

/Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"