Trångbodda,När kan man börja ramsa från sängen?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
loppan o nilla

Trångbodda,När kan man börja ramsa från sängen?

Inlägg av loppan o nilla »

Hej alla,

Vi har nu gjort kurdagar och uppföljningsveckan och precis börjat på det säkra etablerandets veckor. Vi tänkte flytta in till den lilla inatt (Har inte vågat innan då vi har ett väldigt knarrande golv som hon har störts av och två föräldrar som måste på toaletten minst en gång var per natt.) :-({|= :-$

:?: När kan man börja ramsa från sängen så jag slipper störta upp och ramsa vid dörrspringan? Hur har ni andra gjort?

Ps Hon har mörkläggningsdraperier runt spjälsängen. Det bästa vore ju att hon fick ett eget rum men vi vill att hon ska få vara hemma i två år och då har vi ej råd med större.

Kan oxå meddela hur bra det går härhemma med kuren!!! Insomningarna går bara fortare och fortare. :D :lol: :D
Lycklig mamma till underbara Cornelia snart 6 år, född jan- 06. ♥
Elle

Inlägg av Elle »

Vi ramsade ganska snart från sängen. Det handlar mycket om tonläge och ATTITYD :wink: Det är bara bra om hon vänjer sig vid era knarrande golv o dyl. Ljud stör inte, snarare tvärtom. Sov så gott i er säng :sleep:

/Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
loppan o nilla

Hej Elle!

Tack för snabbt svar. Då ska jag sova och ramsa ifrån sängen inatt. Skönt att få ligga där igen och imorron får min sambo oxå flytta in i sovrummet igen.

Måste bara berätta att ikväll (12 Kvällen) tog det bara fem min för Nilla att somna :sleep: Härligt, tror knappt att det är sant. Tack alla för hjälpen!!!

\:D/ :lol: \:D/
Elle

Inlägg av Elle »

Underbar läsning, bra jobbat :thumbsup: Sov så gott :sleep:

/Elle
loppan o nilla

Hej Elle!

Vlle bara bärätta att det gick inte så bra att sova med henne, jag sov jätteoroligt, och Nilla vakna tjugo i tre första ggn och sen va halvvaken till tio över tre, fick ramsa i tre omgångar. Sen vakna hon iför sej inte förrän halv sju. (Jag gick o la mig i ett annat rum för att kunna slappna av, vågade knappt röra mig därinne, JAG VET att jag gör fel. Inatt skickar jag in gubben istället :D :lol: :D . Han får ta några nätter själv.

Jag sover sämre än den lilla, tokigt va.

(Nu ska jag sova en stund, väckning elva) :sleep:

Ps, va på bvc på läkarkontroll imorse och berättade för dem om Anna Wahlgren kuren vi gör, Fick positivt bemötande och jag hoppas de berättar vidare. :lol: :roll: :lol:
Elle

Inlägg av Elle »

Ja, det är oftast svårare för den ömma modern att kunna slappna av och sova :wink: . För mig tog det dryga månaden efter kuren innan även jag kunde sova gott. Testa att avvakta inatt om dottern vaknar till, lyssna av henne, kanske reder hon ut det själv. Om inte, ge en bertyggande ramsa.

/Elle
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"