Hej!
Vi bor på i en liten liten by i franska alperna och det är 30 min bilfärd till civilisationen. Jag är helt beroende av att komma in till stan, 3 ggr i veckan vill jag åka in och träffa andra barn och andra vuxna! Tulaani 10 mån sover kort lur på fm och lång lur på em. Innan vi kurade sov Tulaani i bilen på väg in till stan under fm luren (passade perfekt), sen sov hon 30 min i bilen hem. Sen lyfte jag över henne till hennes vagn och hon snoozade vidare en stund. Men nu (v3 under kuren) vaknar hon direkt om vi lyfter över henne och sen är den em luren bara att glömma. Om vi inte åker bil sitter lurarana perfekt!
Hur gör ni som har långa resvägar på konstiga tider?
Fundera på att låta henne sova kvar i bilen den resterande timmen...åtmistone de dagar då de inte är svinkallt.
Några tips från bybor som en själv...?
hejhej
sova i bilen
sova i bilen
stephanie mamma till Tulaani 11 mån
-
Gäst
Hej!
Finns det någon möjlighet att planera in bilfärden då hon är vaken? Plantera en liten skorpa eller en spännande leksak som bara finns i bilen? Så hon har något att sysselsätta sig med under bilfärden.
Då kanske du kan låta henne sova hela luren i vagnen, utan att behöva flytta henne?
MVH Jenny
PS: Vad underbart det låter med franska alperna! Åh, mitt fjällsug blir bara större för varje dag! Fjällmor, om du läser, snart knackar jag på din dörr som din nya granne
.
Finns det någon möjlighet att planera in bilfärden då hon är vaken? Plantera en liten skorpa eller en spännande leksak som bara finns i bilen? Så hon har något att sysselsätta sig med under bilfärden.
Då kanske du kan låta henne sova hela luren i vagnen, utan att behöva flytta henne?
MVH Jenny
PS: Vad underbart det låter med franska alperna! Åh, mitt fjällsug blir bara större för varje dag! Fjällmor, om du läser, snart knackar jag på din dörr som din nya granne
-
Fjällfolket
Go girlJennyH skrev:PS: Vad underbart det låter med franska alperna! Åh, mitt fjällsug blir bara större för varje dag! Fjällmor, om du läser, snart knackar jag på din dörr som din nya granne![]()
.
Det är det bästa vi gjort!
Koooom till Fjällmor...
Hej Skaseva!
Jag håller med JennyH - kan du åka under vakentid?
Våra bilresor till sta'n är något längre - 9 mil enkel resa 8) så vi har både vakentid och lurar i bilen... Allt går
/Fjällmor
hej tjejjer,
Jo jag får prova att åka när hon är vaken. Men jag ska försöka hitta en billösning för långluren oxå av logistiska skäl. Och alperna är fantastiskt vi bor på 1330 över havet och här nere regnar det just nu men på 2000 så är det prima snö som faller....
hej
steph
Jo jag får prova att åka när hon är vaken. Men jag ska försöka hitta en billösning för långluren oxå av logistiska skäl. Och alperna är fantastiskt vi bor på 1330 över havet och här nere regnar det just nu men på 2000 så är det prima snö som faller....
hej
steph
stephanie mamma till Tulaani 11 mån