Jag gråter i panik snart - Hjälp oss någon!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Minnevippen

Jag gråter i panik snart - Hjälp oss någon!

Inlägg av Minnevippen »

Jag vet inte vad jag gör för fel men ingenting som borde fungera fungerar. Vår dotter är drygt 8 månader och har sen hon var nyfödd sovit hela natten utan mat och endast någon liten buffning för att somna om, oftast har hon inte vaknat alls och ofta somnat om själv på egen hand. Hon somnar alltid själv i sin egen säng, ibland till lite buffning.....sen runt 6.5 månaders ålder så har det bara blivit värre och värre...hon blev sjuk och började strula...förkylningarna har avlöst varandra och hon sover oroligt. Nu är det total panik här hemma och värre än nånsin.....hon är SÅÅÅÅÅ känslig och vaknar för en knappnål...(vi har fortfaraande TV på och gör en massa ljud ändå)...hon somnar runt 20 och har då ätit massor av gröt innan och är proppmätt.....hon somnar snällt utan protester...sen vaknar hon till och gnyr säkert 2-4 ggr innan vi lägger oss vid ca 23....då räcker det med att man buffar henne lite i rumpan så somnar hon om, hon kan också somna om själv om man väntar lite med att gå in....sen vid ca 23 vaknar hon till (hon sover i vårt rum, vi har inte eget till henne ännu)....då tar det kanske ca 15-30 min att buffa om henne....sen kommer brorsan nånstans runt 01....och då går det inte....hon vägrar somna om man kan buffa HUR LÄNGE SOM HELST....hon knarrar som en gammal dörr och gnyr lite....så fort man slutar så tar det MAX ett par minuter så vaknar hon till igen, och skall ställa sig på alla fyra och försöka krypa ur sängen (vilket självklart inte går)...så här strular vi fram till ca 5 på morgonen då hon oftast somnar in och sover till ca7.30-8 oftast så ammar jag henne lite vid 05 också......sen äter hon som hon skall ungefär under dagen och sover mellan 12-15....sen samma visa natten därpå igen....

Vi har provat allt....låta henne vara och somna om själv, hon gör det ibland men vaknar iallafall senare....vi har buffat och buffat, vi har stått i dörröppningen och sjungit vi har haft speldosan på...you name it....sen ca 4 nätter tillbaka har vi vid kl 01 lagt henne i vagnen på magen och vagnat henne, hon somnar snällt men vaknar oftast efter bara ett ar minuters stillastående vagn...hon är förkyld har inga tänder än (förmodligen på väg) och håller på att lära sig att gå och krypa...hela familjen känner sig maktlös och stupar snart...VAD SKALL VI TA OSS TILL!!!!!! JAG ÄR SÅÅÅÅÅÅ TACKSAM FÖR MINSTA LILLA TIPS!!

Kramar på Er alla! Och tack Anna för en jättefin hemsida :cry:
Med prins maj -02 och prinsessa maj -04
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Jag ska ge dej det STÖRSTA tips jag har - läs ALLT om shn-kuren (inklusive "LÄS DETTA FÖRST") och ta till dig dess mening och filosofi. Därefter sätter du dig ner och bestämmer schema och dag för starten och följer då Lathunden. Väl påläst och säker på handen så fixar du detta med att ge ditt barn den sömn och ro på natten som det behöver!

:D Lycka till!
camilla

Inlägg av camilla »

Ni gor ju allt som man inte ska gora; buffa i oandlighet, ta upp henne ur sangen etc Las pa igen och borja om fran borjan, allt verkar ganska rorigt for tillfallet...
Mamma till tvillingarna Emma och Sara f?dda 040712 i v.36+4. Kur paborjad 7/1-05 och sedan dess sover hela familjen gott!
Willes mamma

Re: Jag gråter i panik snart - Hjälp oss nå

Inlägg av Willes mamma »

Minnevippen skrev:Hon somnar alltid själv i sin egen säng, ibland till lite buffning
Minnevippen skrev:sen vaknar hon till och gnyr säkert 2-4 ggr innan vi lägger oss vid ca 23....då räcker det med att man buffar henne lite i rumpan så somnar hon om, hon kan också somna om själv om man väntar lite med att gå in
Ja men låt henne somna om själv. Ni verkar ju mest störa henne hela tiden med buffandet!
Att en unge vaknar och gnyr är ingen som helst anledning till att gå in och störa henne. Ge henne chansen att somna om!!
Minnevippen skrev:....sen vid ca 23 vaknar hon till (hon sover i vårt rum, vi har inte eget till henne ännu)....då tar det kanske ca 15-30 min att buffa om henne
Buff buff.... :evil:
Minnevippen skrev:hon vägrar somna om man kan buffa HUR LÄNGE SOM HELST....hon knarrar som en gammal dörr och gnyr lite
Buff buff buff... :evil:
Minnevippen skrev:....vi har buffat och buffat, vi har stått i dörröppningen och sjungit vi har haft speldosan på
:shock: :!: :?:

Jag kan bara hålla med föregående talare.
Hela ditt inlägg visar på att ni inte verkar ha läst om SHN-kuren alls.
Börja med att skriva ut varenda sida här inne om den och läs igenom allt ett par gånger! Resonera med varandra, ställ frågor här och läs en gång till!

Det går att hjälpa den lilla damen men ni som föräldrar måste veta vad ni gör först. Det är inte något man gör snabbt och lätt utan kräver verkligen att man ger det tid och att man fattat rätt (läs: plugga plugga...)

Det går men läs på först! :-s
Lycka till!
Förstagångsmamma när jag var 42
Wille kom till oss den 22 juni 2004... och han har skrattat sen dess :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej,
Jo visst håller jag med övriga - LÄS! (själv läste jag i alla fall allt fem gånger innan jag ens vågade börja lägga ett schema)

Det sista stycket skriver du "vi har prövat allt" och där tror jag ju att du gör det största felet.
Hon frågar efter vad som är rätt. Du måste svara med fullständig trygghet vad du tror (VET!!!) är rätt. Sedan måste du bekräfta och bekräfta och bekräfta att du faktiskt vet vad som är bäst för henne.
Varje gång du prövar något nytt ifrågasätter du din egen säkerhet (som är hennes garant för överlevnad)

När du har läst och vet och kan så är du välkommen tillbaka med alla frågor i världen!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Vill bara säga att Minevippen inte påstår sig att ha börjat någon kur - utan beskriver hur hon har det just nu helt enkelt 8) !
Willes mamma

Inlägg av Willes mamma »

"Buffat..." "proppmätt..." "stå i dörröppningen" och "lämnat ifred".
Jag tyckte det lät som ett försök till SHN-kur fast den inte var så påläst.
Det var nog fel av mig att tro det, sorry :roll:

Då kan jag bara rekommendera SHN-kuren varmt \:D/ till Minnevippen.
Förstagångsmamma när jag var 42
Wille kom till oss den 22 juni 2004... och han har skrattat sen dess :heart:
Minnevippen

Hej alla och TACK för era svar!

Inlägg av Minnevippen »

Hejsan!

Jag vill bara klargöra lite kring mitt inlägg. För det första så förhastade jag mig visst ganska så ordentligt! Det var första gången jag var inne på denna sidan idag, jag ville snabbt ha hjälp! jag registrerade mig och skrev mitt inlägg med en gång, UTAN att ens ha sett att man skulle läsa vissa saker först, alltså misstag nr1. Sen så har jag inte påbörjat kuren, jag provade kuren på vår son för 2 år sen, den funkade ganska bra då, men sen halkade vi av banan lite och jag har uppenbarligen glömt HELt vad det gick ut på. Jag trodde också i min enfald att man kunde ta lite småtips från kuren och köra nån halvvariant viket självfallet är HELT feltänkt alltså mitt misstag nr2...

Jag förstår att jag/vi gett vår dotter olika besked och svar på hennes frågor och inte alls varit konsekventa. Jag kan bara förklara vårt handlande med att (inte försvara bara förklara) hon varít så "felfri" med sömnen sen pytteliten spädis att vi kanske trodde att detta endast var nåt tillfälligt och inte behövdes ta s itu med på allvar utan att endast några små inlägg av SHN-kuren skulle funka. Jag skall läsa ALLT nu och tack än en gång att ni svarade och jag vill be lite om ursäkt att jag snubblade in här lite väl snabbt med mina frågor. Återkommer med frågor när jag väl fäljer kuren :wink:

Ha det så bra alla!

Hej hopp
Med prins maj -02 och prinsessa maj -04
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Låter bra! Välkommen tillbaka och lycka till!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"