Dubbla budskap i Standardmodellen???

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Lillamolntuss

Dubbla budskap i Standardmodellen???

Inlägg av Lillamolntuss »

Fråga på ett annat forum - jag skickar den hit... eftersom jag inte förstår det själv...:

Så här står det i Standardmodellen:
"Under smekmånaden är det hela tiden barnet som bestämmer (inom ramen för Standardmodellen; se nedan). Den lilla ska mat så fort hon vaknar, dvs. så fort hon börjar skrika, ögonblickligen. "

Vad gör man om barnet börjar skrika "för tidigt"?

Och en annan fråga... Hur lång tid ska man amma? Jag har varit napp åt en liten älskling som kunde suga hur länge som helst. Fylla på med ersättning då? Hur???
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej Lillamolntuss :!:

Smkmånaden är ju de första tre veckorna efter födseln, och detär menat just som en smekmånad, inte titta på klockan, "bara" boa in sig och ta det lugnt! Och då ger man barnet mat, när det vaknar, för att stilla överlevnadsångesten, även om tiden inte är "rätt". Efter dessa tre veckor är det dags att styra upp det hela, vagna sömnskarvar, hålla koll på klockan lite mer!
Det viktiga med standardmodellen i början, är att ge ordentligt med mat när man matar, med pauser och rapar, fullt program, varje gång! Då "brukar" också de sköna 2 1/2 timmes sovpassen infinna sig - men inte alltid!

Om hur lång tid man ska amma; 1 1/2 timmes mat/umgänge är det bästa under smekmånaden, och finns det då inte mat så bebben är nöjd, fyll på med tillägg efter bröst nummer två! Sen har ju bebisen en ökningsperiod under smekmånaden, så man får amma mer och tätare, men det ska INTE vara någon regel!

Hoppas du blev lite klokare, annars får du hojta :!:
/Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"