Ni som har haft problem med vargtimmen!!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Sullan

Ni som har haft problem med vargtimmen!!!

Inlägg av Sullan »

Hej!

Har SHN nattat vår 5 månaders kille (började vid 4 månader). Har fått jättemycket stöd av framförallt Nilam, tack :!: :!: .

Vi har dock fastnat i vargtimmen, han vaknar alltid mellan 05.00 - 05.30 istället för 06.45 som är morgon. Vi har gett upp lite känns det som. I övrigt fungerar dagarna jättebra (tack AW) :lol: och vi vet vad som gäller men det är just vargtimmen, han när jättearg och ledsen under den tiden och jag kan inte med ramsa få honom att lugna ner sig. Skulle vilja höra från andra som har haft samma problem hur länge det höll på och vad sim fungerade bäst för er för att komma över problemet.

Tack på förhand!
Sullan med tv? pojkar. Henrik september 03 och Markus 14 juni 2006
Elle

Inlägg av Elle »

Hej Sullan!

Vi hade det lite stökigt med tidiga uppvak drygt en månad efter kuren. Sedan har det kommit tillbaka vid ett par tillfällen. När stöket börjat har vi "mini-kurat" i ca fyra mornar och sedan varit på banan igen. Det som funkat bäst för oss är pangramsa vid första pip 04-07, sedan ingenting. Vi stoppar in öronpropparna och försöker somna om. Sedan gör vi glad morgon vid utsatt tid. Vaknar han efter 7(morgon 7.30) har vi inte ramsat utan låtit honom vara och på så sätt signalerat att det strax är morgon och han kan ligga och snacka lite innan vi kommer och hämtar honom. Jag vet att fler använder sig av musik eller ljud i huset. Gå via search och läs mer. Sedan upprättar ni er egen handlingsplan som ni tar till vid tidiga uppvak och följer den benhårt så är ni snart på banan igen.

/Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Lua

Inlägg av Lua »

Vi har gjort precis som Elle och det har fungerat. Jag vill också slå ett slag för väckarklockan. Hos oss ringer den klockan 8.30 varje morgon och då är det dags att vakna. Det verkar som att hon inser att hon vaknat för tidigt om inte klockan ringt och ligger då och småpratar, antingen tills hon somnar om eller klockan ringer.

Kram Lua. :heart:
Sullan

En liten fråga?

Inlägg av Sullan »

Tack för era svar Elle och Lua!

Jag har en tråd om vår kur på späda och små så jag vill inte skapa en ny tråd här, men måste ändå fråga vad era barn gjorde efter pangramsan innan de sov över vargtimmen? Det som i vårt fall gör det så svårt är att han skriker först argt och sedan ledset i 1 - 1,5 timme. (Vi har ingen trafik max två ramsomgångar under denna tid inkl pangramsa). Skrek era barn också på samma sätt och i sådana fall hur många nätter dröjde det innan de inte skrek hela tiden utan var vakna utan att skrika i vargtimmen.

Sullan
Sullan med tv? pojkar. Henrik september 03 och Markus 14 juni 2006
Lua

Inlägg av Lua »

Hon skrek argt/ledset i tre morgnar, från det att vi började konsekvent med pangramsa. Hon skrek kortare och kortare varje dag, första morgonen var det nog uppemot 40 minuter i alla fall (inte konstant utan upp och ner), andra ca 10 och tredje natten några korta uppvak. Och som sagt var gjorde vi INGENTING efter pangramsan. Ibland somnade hon om en stund och fick då en ny pangramsa vid nästa uppvak.

Kram Lua. :heart:
Sullan

Tackar!

Inlägg av Sullan »

Jag ska kanske ta tjuren vid hornen då........
Lua

Inlägg av Lua »

Gör det! Ha målet för ögonen: din och lillskräpets goda, sammanhängande nattsömn! Och glöm inte att skratta först som sist på dagen. :lol: :lol:

Kram Lua.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"