vill bara kolla så jag uppfattat rätt om dagslurarna. Vi ska börja kura imorgon kväll så sonens första dagslur blir alltså söndag fm, 1,5h. Redan nu brukar han ofta vakna tidigare, efter 45 el 60 min, och inte vara "färdigsoven" utan gråtig och vaknat-på-fel-sida. Jag får honom för det mesta att somna om med min handpåläggning och efter full tid är han go och gla
Men söndag då? Om han vaknar efter säg 45 min, det är ju inte i närheten av ngn marginalkvart. Ska jag gå in och ge besked/tillrättalägga såhär i början eller enbart köra ramsan? Samma princip som natten, så fort så möjligt och så ofta/länge det behövs?
Och om han antingen tar tid på sig att somna alt. vaknar alldeles för tidigt och inte somnar om blir ju resultatet att han sovit för lite och riskerar att bli trött innan det är dags för em-luren enl schemat. Men då tar jag till alla knep för att hålla honom vaken fram till utsatt klockslag, eller hur? Jag vet ju att barnen inte behöver sova hela den utsatta tiden om de väljer att vara vakna och sura istället
Jag läser o laddar för fullt - imorgon kväll kör vi!!