Massa frågor, nybörjare

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Nancy

Inlägg av Nancy »

På språng... :wink:

Uttryckte mig otydligt, menade senarelägga :!:

Ex.
10-11.30
15-15.45
Nybee

Inlägg av Nybee »

Jag vet Nancy hur det blir på språng... :)
En liten fråga till....Jag måste tyvärr börja studera igen i januari då Esmeralda blir ett år och hon ska börja hos dagmamma i januari. Jag har pratat med dagmamman för att kolla vilken tid de har en sovlur för att ha ett samspel med henne. Dem brukar sova 1h efter lunch ca klockan 12. Hon sa att om jag hade ett eget schema och lillan behöver sova innan så är det inga problem. Men jag tänkte att det skulle vara bäst för alla om vi har samma tider. Plus så nyfiken som lillan är så kommer det bli svårt om alla barn leker och hon ska sova. Nu till min fråga: Har någon förslag på vilken tid jag ska lägga dem två sovlurar så att det inte blir allt för sent eller allt för tidigt men samtidigt överens stämma med dagmammans rutiner. Eller ska jag inte bry mig om deras tider? Jag tänker lite framåt för att jag vill inte göra en förändring nu och sedan en ytterligare om tre månader.
Uppskattar synpunkter från er.
mamma till en liten bestämd Esmeralda
Elle

Inlägg av Elle »

Självklart ska hon ha sina tider kvar, oroa dig inte hon kommer sova. Men runt året så är det ju vanligt att dra ner till en lur och ha den efter lunch så då blir det ju samma tid som de andra barnen.

/Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Nancy

Inlägg av Nancy »

Nybee skrev:Angående ramsan så tror jag att jag har gett upp lite. Jag har trots allt ramsat o varit bestämd i 2månader nu...det är inte så att jag har slutat utan jag har slutat hoppas att jag ska se ljuset i slutet av tunnel på morgonen. Jag börjar också bli rädd att våra grannar kommer att anmäla mig då min lilla tjej är kapabel att åtstadkomma otrolig skrik på morgonen då hon absolut inte vill sova (går inte jämföra med skriket då hon är trött). Misshandel kommer dem att säga :^o . Jag vet inte vad jag ska göra mer. Har en bästämd röst, en mindre bestämd etc....har låtit henne vara eftersom inget händer på morgonen men no progress.
:D Läs Annas senaste inlägg igen :!: Ta kommandot :!:

Tror också att schemajusteringen kommer att göra sitt till. Det är mycket begärt av en 10-månaders att somna in fyra tillfällen/dygn.

Lycka till :!: :D
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"