Hej på er alla föräldrar..!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Erika

Hej på er alla föräldrar..!

Inlägg av Erika »

Hej! :D

Jag heter Noah 8) och är snart 3 månader.
Jag har ett litet problem med min mamma och eftersom detta är barnens forum så vänder jag mig till er :D

Min mamma vill mig så väl men har inte riktigt fått kläm på hur jag ska få sova hela natten. (trots att hon bara läser, surfar och gör scheman åt mig)

Jag bara väntar och längtar tills hon får ordning på alla verktyg så att jag får sova mina 10 timmar per natt (isträck...!!! :shock: )
Fast inatt var hon ganska envis och de gånger jag vaknade (2 gånger bara!) så fick hon mig att somna om. Hon buffade visst lite på mig och det var så skönt - men just när man skulle somna så slutade hon..! Grr..
Klart att man blir arg! :evil: Men jag somnade visst om igen.. :?
(tror hon lärt sig mina olika skrik och inte plockar upp mig för minsta lilla :( )

Tror oxå att hon planerar att ge mig eget
rum strax och det är jag fundersam över, är det
okej när jag "bara" är 3 månader?
:?: :?:

Iallafall så har vi ett problem, jag blir ofta såå hungrig på natten..
Om jag inte får mat så äter jag på mina knogar så att jag väcker mig själv..
Kan hända att jag har svårt att äta tillräckligt innan jag somnar och det kanske är något som jag måste lära mig..
Och det jobbar jag på :)
Ibland försöker hon lura i mig ersättning, men den gubben går jag inte på - jag bara tuggar och smaskar tills hon ger upp...
Sen får jag tutta lite istället.
Okej det mättar inte lika bra men det är mycket mysigare..
Hon letar visst efter bra sätt att få mig att ta flaskan... :? :?: :?:

Känns iaf som att vi är på väg åt rätt håll nu, tack Anna för din filosofi!! (svårt ord det där... :roll: )

Nu lämnar vi forumet ett tag och ägnar oss åt det viktigaste - min sömn!
Mamma har Barnaboken, hon kan grunderna ordentligt, - nu gäller det bara att hon tänker själv och handlar därefter... :wink:

Kram på er! (vi syns sen när jag fått ordning på mamma :lol: )
Mamma till tv? sm? pojkar :)
Gustaf (april -97) och Noah (nov -04)

Inlägg av annawahlgren »

:D Så fint du skriver, lille herr Noah. Verkligen imponerande :D

Jag förstår att du har lite problem med mamma, men jag tycker inte det verkar så farligt. Du får helt enkelt tala om för henne hur du vill ha det. Klart det är skönt att bli buffad i evigheten (skulle jag också vilja) men det skönaste är ju trots allt att sova själv, trygg i sig själv, och veta att allt är OK. Eller hur :?: Så skicka ut henne att passa på vargen. Sedan behöver hon ju själv sova också, den arma människan. Hur ska hon annas orka hålla show med dig på dagarna :?: :lol:

Jag vet att det är pinsamt och lätt kränkande, men jag tycker nog du är för liten för eget rum. Gud vet vad du kan få för dig, trassla in dig i nattsärken, bryta samman, ställa jobbiga frågor som måste ha svar på EN gång (det vet vi ju hur du bär dig åt annars, ursäkta) :roll: Så du får nog vänta lite på den fröjden och skicka hem damerna som står på kö :lol: Däremot ska du ju slippa se saker och ting när du vaknar till, för det gör man ju, så ta och sy upp ett snyggt skynke som du kan ha omkring sängen. Eller säg åt mamma att hålla släckt och svalt i rummet, åtminstone. Hon får helt enkelt smyga sig in när du sover och låta bli att störa. Inte lätt, jag vet :shock:

Haha ja, smaska på knogar kan man göra, de är ju goda. Men kom inte och säg att du är hungrig! Är du det får du faktiskt slurpa i dig ersättningen, om du inte kan äta som folk vid bröstet. Nu ska vi inte klaga här :lol: Om du håller dig lugn i 3-3,5 tim mellan måltiderna så hinner du nog mobilisera lite god aptit och kan äta som folk. På kvällskulan är du trött som alla andra och då kan det vara jobbigt att äta mycket, men det dör du inte av. Ta en liten snack åtminstone. Du åt ju en timme innan, ungefär. (Nattslurken får komma lite tätt inpå. Fint va :?: ) SOV nu så GOTT :lol:

Och hälsa mamma. Men ramsa inte för henne :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Gäst

Inlägg av Gäst »

:P Alltså - jag blir alldeles till mej av så härlig läsning \:D/ :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"