fråga om sex

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
kurt olof

fråga om sex

Inlägg av kurt olof »

hej

jag vet att den här sida används mest av mammor, men jag har en fråga.
min fru våntar på nummer 2 vilket jag ser fram emot, men hon vill inte ha mig mera.
jag försäker att inte pressa henna men nu har det gått 8 veckor utan sex.

vad sak ja göra. :?:

det är jobbigt för mig, jag älskar henne väldigt mycket men det finns gränser.

hjälp :!:

/kurt olof :oops:
?za

Inlägg av ?za »

8 veckor utan sex...måste vara fruktansvärt...INTE!!
Du får ursäkta men ditt inlägg gör mig faktiskt förbannad :twisted: !
Du har inte tänkt på att din fru kanske har det jobbigt och att hon inte mår bra :shock: ?
Med alla hormoner som rusar runt i kroppen och ett illamående utan dess like så känner man sig inte särskilt upplagd för sex.
Jag tycker att du beter dig både själviskt och egoistiskt. Jag förstår att hon inte vill ha sex om du har en sån attityd. Det låter som att det är mest synd om dig, att din fru har det jobbigt verkar vara mindre viktigt. Huvudsaken är ju att du får ha sex???? :shock:
Du kanske ska försöka vara lite mer förstående gentemot din fru. Lägg sexlivet på hyllan ett tag tills hon känner sig bättre och själv vill ha sex.
Om du tänker efter... Vilket är roligast.. Att ha sex med någon som bara ligger där för att du ska få ditt eller att ha sex med någon som är men på noterna?
Mamma till två fina killar
heartworn

Inlägg av heartworn »

hej!
det finns nog fler pappor här än du anar.
barn har en tendens att matta av sexlusten. det vet du nog redan.
jag tror inte att du kan få ett vettigt svar här på vad du BÖR göra.
prata med din fru istället och berätta hur du känner det.
ös kärlek över henne och försök och att se hennes behov också.
försök att hitta romantiken mitt i allt det andra. det är svårt, men det går.
precis som med så mycket annat så måste man anstränga sig helt enkelt.
father of sons

Inlägg av father of sons »

"Samtalsforum - med barnen i fokus"

Jag tror att det finns andra, lämpligare forum för dig, där mannen kan få vara i fokus :lol:

Lycka till
:D
heartworn

Inlägg av heartworn »

åza. jag tycker nog alla frågor ska tas på allvar. det finns ingen anledning att syssla med verbala påhopp. även om man blir förbannad. det finns nog konstruktivare lösningar. det finns alltid 2 sidor. kurt olof får nog bete sig lite mer svinigt innan du öser din ilska över honom.
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Bra heartworn :D

Anna skriver lite om det i sitt första kapitel om graviditet.
Nya situationer kan vara otroligt frustrerande pga förändring och oförståelse.

Prata med varandra, är ovärderligt. Pratet ska ske lugnt förstås med utgångspunkt att just "prata och förstå". Annars blir det lätt att någon känner sig attackerad. Läs böcker där det skrivs om ämnet, ex. ref enlig ovan samt "Du ska bli pappa".

Ni är i ett gemensamt "projekt" nu.
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Gäst

Inlägg av Gäst »

:!: Då detta forum har barnen i fokus ber jag dej att vända dej till Barnaboken för insikt om kvinnans känslor under graviditeten i kapitlet "Havandeskapet". Där finns även ett avsnitt för män - "Mannen gravid?"!

:D Mammut Maria - forumets ordförande
Isobel
Kontakt:

Inlägg av Isobel »

Tar bort mitt inlägg.
Senast redigerad av Isobel den sön 30 jan 2005, 16:56, redigerad totalt 1 gånger.
Mamma till Izabelle 040416 :heart:
Startade SHN-kur 23/10 -04 och sen dess sover Iza gott om natten.
lillith

Inlägg av lillith »

Plockar bort mitt inlägg.
Senast redigerad av lillith den sön 30 jan 2005, 15:10, redigerad totalt 1 gånger.
Mamma till två goa glada grabbar födda -04 och -06 som stortrivs med schema, social delaktighet och utforskning á la AW.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:!: I egenskap av ordförande för forumet har jag tidigare hänvisat Kurt Olof till Barnaboken och hoppas att han kan få vägledning där.

:!: Med tanke på att det är ett forum med barnen i fokus så tycker jag att vi sätter punkt för debatten i denna fråga här och hoppas att det respekteras!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ledsen, alla ambitiösa, men detta är inget forum för vuxenrelationer. Det handlar om barnen i fokus.

Jag har all förståelse för alla möjliga problem här i världen men alla hör helt enkelt inte hemma här. Det finns en uppsjö av "sex-experter" och frågespalter/siter i ämnet. Detta forum sätter barnen i fokus.

Jag har berört det mesta, tycker jag, i Barnaboken.

Jag ber er alltså kära forumister att inte fortsätta på den här tråden. Vi vill inte gärna behöva ta bort saker. Jag vill inte ALLS ta bort saker, eftersom vi lever i ett land med yttrandefrihet. Men man måste kunna läsa innantill. Detta forum sätter barnen i fokus. Och det står uttalat. Ingenting annat :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"