Hotell natt. hur göra?
-
Pepparkakan
Hotell natt. hur göra?
Ska bo över på hotell, då naturligtvis i samma rum. Hur ska vi göra för att plutten ska få sova ? Han har ju eget rum hemma 
Storfis 060622 (41+0). Kurad okt-06
Lillfis 090408 ( 38+6), SM-tänk från start
Lillfis 090408 ( 38+6), SM-tänk från start
Man får möblera om lite i hotelrummet. Kanske går det att dela av rummet genom att flytta en bokhylla? Vi tar alltid med tyg som går att fästa i hotellrumsgardinen med klädnypor för att avgränsa så att det blir ett "rum" åt spjälsängen/resesängen.
Vi brukar ha på hotellteven lite lågt men täcka över den så att det blir mörkt precis vid läggning. Vi upplever att om Adrian har somnat till lite ljud så slipper vi smyga när han väl har somnat.
Sedan kanske jag går in på toaletten vid läggning och min make lägger sonen och går sedan in på toaletten med ramsan. Där tar vi ett avslappnande bad tillsammans under tiden barnet somnar.
Och/eller dricker ett glas vin. Och efter en stund kan man återgå till hotellrummet, täcka av teven och leva ett ganska ok hotell-liv.
Vi levde hotell-liv 3 nätter med både 2-åringen och 4-månaderskillen nu i helgen och det gick jättebra.
Vi brukar ha på hotellteven lite lågt men täcka över den så att det blir mörkt precis vid läggning. Vi upplever att om Adrian har somnat till lite ljud så slipper vi smyga när han väl har somnat.
Sedan kanske jag går in på toaletten vid läggning och min make lägger sonen och går sedan in på toaletten med ramsan. Där tar vi ett avslappnande bad tillsammans under tiden barnet somnar.
Vi levde hotell-liv 3 nätter med både 2-åringen och 4-månaderskillen nu i helgen och det gick jättebra.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".