Bara att andas djupt eller?...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Erili

Bara att andas djupt eller?...

Inlägg av Erili »

Nu i natt var vår femte natt på uppföljningsveckan och snacka om bakslag. :!: Jag tror inte vår lilla flicka har sovit mer än tjugo minuter i sträck på hela natten. Det har varit gnällande, skällande och ett fasligt bankande där inne i sovrummet. Jag har lyssnat av men inte gått in och inte använt mig av ramsan mer än en gång då hon mitt i natten var verkligt förtvivlad. Det funkade och hon kom till ro av sig själv, (eller ramsan) Dock vaknade hon snart igen. Hon sov sen en timme mellan 6 och 7 då vi väckte henne. Har ju läst att det kan vara så här och var beredd på att det kunde komma. Så det är väl bara att ta ett djupt andetag och köra på som om inget ovanligt hänt. Hoppas dock att hon får sova bättre i natt. Vi längtar efter våra tolvtimmarsnätter! :D
Elle

Inlägg av Elle »

Bra Erili att ni var pålästa och visste vad det var, bra hanterat :thumbsup: Se det för vad det var, lägg det bakom er och gå vidare. 12 h nätterna kommer snart att sitta, ha målet för ögonen och kom ihåg att SHN-kuren är en process som måste få ta tid.

Det är bra om du inte startar en ny tråd om det berör samma barn. Fyll bara på den gamla så aktualiseras den. Det är mycket lättare för oss som vill hjälpa då vi får hela er historia :D Du får gärna skriva in i din signatur hur gammal dottern är.

Lycka till!
/Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"