Andra-natts rapport

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Stockholmsmor

Andra-natts rapport

Inlägg av Stockholmsmor »

Hm. Startade inte så bra. Precis när jag skulle lägga lillstumpan fick vi oväntat besök.
Jag blev väldigt distraherad, för nu visste jag ju att jag skulle hålla mig mer borta från buffen o ramsa på. Först låg hon i 20 minuter & gnölade. Jag försökte hålla koncentrationen till besöket, samtidigt som jag inte kunde släppa hennes läten, öronen stod i fyra hörn. Sen började lillstumpan fråga och jag skulle ramsa, och det gick ju inte alls. Jag var heldistraherad och fick inget gung alls i ramsan, och kände mig allmänt misslyckad och dessutom fånig, med tanke på dem i köket, så jag var tvungen att stänga dörren dit, men det hjälpte inte nämnvärt. Det blev istället buff o ramsa om vartannat. Hon somnade strax innan 20, läggning 19.15. Man kan säga att buffen gjorde sitt. Alltså ganska misslyckat.

MEN sen sov hon till 3.35 och somnade om på ett par ramsor!! :lol:

5.15 var det dags igen. Ramsade, blev tyst, hamna på rygg o på tvären två ggr, tillrättaläggande, tyst 20 minuter, hamnat på tvären ingen, tillrättaläggande och buff o ramsa. Klockan 6.30 sov hon och fick sova till 7.30.

Så i det stora gick det mycket bra. Men nu måste jag bli bättre på växelspelet. Jag tycker det är supersvårt att släppa buffen, och ramsan klarade jag inte av att framföra som tänkt vid läggningen. Får läsa på och ha bättre upplägg ikväll. :lol:
FLICKA 28 JULI?2004
SHN 050126
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Nå, släppt buffen ännu :wink: ?! Bra jobbat trots sabotage :thumbsup: !
Stockholmsmor

jo buffen är släppt. Sånär som.. Igår somnade hon utan buff, fast det tog en timme... Inga skrik dock, förutom två gånger, jag stog o ramsade och ramsade och undrade varför hon inte kunde somna. Gick tillslut in och tänkte buffa och då visade det sig att hon lågg på rygg o på tvären mellan spjälorna, så det är klart att det är svårt att somna då.

Sen vaknade hon igen 03.15, vände sig påt vären 3 ggr och tillrättalagd igen o ramsad. Somnade inte förrän 4.40, alldeles själv.

Vaknade 7.20

Och nu verkar hon visst ha somnat igen. Fast först var hon tvungen att vända sig till rygg och snurra runt o fastna på tvären igen...
FLICKA 28 JULI?2004
SHN 050126
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Vilket härlig och helt normalt förfarande av en liten och stor människa!
Stockholmsmor

En otrolig känsla att kunna börja luta sig tillbaks i soffan t o m lägga sig ner utan att ha en liten oro gnagandes i kroppen att man (kanske) när som helst måste kasta sig in i sovrummet och få henne att somna om alt. kasta av sig kläderna o ge bröstet. Vi är inte på det långa framme ännu, men det som jag trodde skulle vara omöjligt känns nu helt möjligt. Nu kan mitt dåliga samvete över min extrason, som jag försummat ganska rejält i ett halvår, sakta lätta. Nu kan han få sin tid han behöver samtidigt som lillsyrran får det hon behöver. Jag känner lycka!!
FLICKA 28 JULI?2004
SHN 050126
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Du säger att du inte på långa vägar är framme än... förlåt, men man kan inte ha mer fel än så :wink: !

:idea: Läs ditt sista inlägg igen och se det du skriver - du ÄR framme! Det handlar inte om huruvida barnet sover precis som det ska :roll: - det handlar om en förälders säkerhet och förmåga att kunna vara närvarande i sej själv och därigenom vara till för andra.

:heart: Härlig läsning!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"