Vargtimmen

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Erili

Vargtimmen

Inlägg av Erili »

Vi är mitt inne i uppföljningsveckan av kuren med vår dotter, 10 mån. Allt har gått jättebra, även om hon fortfarande vaknar till då och då under natten. För det mesta somnar hon strax av sig själv, men när hon vaknar mellan fyra och sex-sju har hon svårt att komma till ro igen. Jag är lite tveksam till hur jag gör då. Skall jag avvakta och bara låta henne vara vaken eller ska jag ramsa så fort hon vaknar och försöka få henne att somna om. Ibland är hon gnällig och ibland är hon glad och "pratar" för sig själv. Inte varit riktigt olycklig sen tredje natten av kuren. Problemet är ju om hon är vaken från kl. 4 till det är dags att gå upp har hon ju fått långt ifrån tillräckligt med sömn. Vore tacksam om någon kunde ge lite råd i denna fråga.
nilam

Inlägg av nilam »

Välkommen hit :D Grattis till ett bra jobb :D

Som du säker har läst så kan vargtimmen strula under en längre tid, ha tålamod och låt inga vargar hitta in till er :wink:

Vaknar dottern med ett skrik kan du ge en PANGRAMSA, vaknar hon och gnölar lite kan du avvakta, det finns många varianter att ta till.

Här är en liknande tråd, det kommer att lösa sig, glöm bara inte att ge dottern förtroendet och förutsättningen till att lösa detta själv.

http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=9036

//N
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
Erili

Inlägg av Erili »

Tack så mycket för hjälpen. Jag ska göra på det viset nästa gång. Idag sov hon faktiskt ända tills hon blev väckt så jag behövde inget göra. :P
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"