Småbilar 3 år och uppåt.

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
father of sons

Småbilar 3 år och uppåt.

Inlägg av father of sons »

:D

Sonen Den Äldre älskar fordon.
När vi har rest eller gått på restaurang har han fått småbilar som ej är lämpliga för barn under 3 år (smådelar). Vi har honom under uppsikt hela tiden :wink: .

Nu har jag letat efter fordon till ensamleken och det finns verkligen inte! "Småbarnsbilarna" är inte roliga alls längre och nästa steg verkar vara småbilarna.. Han 27 månader så det är ett tag till 3 år :cry: .

Hur gör ni med fordonsglada barn? Tips?

/ Mamman till sönerna :D
beccisen

Inlägg av beccisen »

Jag får väl erkänna att jag fuskar med de rekommendationerna. Jag har både köpt och fått leksaker som är för äldre målgrupper och jag har då tagit bort delar som jag tyckt varit farliga. Bilarna har jag löst genom att själv gnaga lite på dem och dra i hjulen etc så att man vet att sakerna sitter kvar.

Inte helt enligt boken, men annars finns det somsagt inga roliga och stimulerande saker att få tag i innan de är 3 år.
Mamma till Bustjejen -04, Flinkillen -06 och
Coola-killen -08
ambra

Inlägg av ambra »

Vi har satsat på några bilar "av god kvalitet" som också är lite dyrare än de flesta småbilar man kan köpa i leksaksaffärerna. Och ja... att testa i förväg att slänga i golvet, dra hårt i bildörrar eller att försöka pilla loss däcken är ju trots allt att rekommendera :D :wink: .
Ambra
storebror feb 01 :heart:
lillen aug 05 :heart:
Ewa

Inlägg av Ewa »

Samma här - ganska länge nu. Och han stoppar ju inte saker i munnen utan KÖR ju med dom. :wink: Så så länge han inte har för vana att trycka in småbitar i munnen tror jag inte det är någon fara.
Ewa
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Ewa

Inlägg av Ewa »

Samma här - ganska länge nu. Och han stoppar ju inte saker i munnen utan KÖR ju med dom. :wink: Så så länge han inte har för vana att trycka in småbitar i munnen tror jag inte det är någon fara.
Ewa
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
father of sons

Inlägg av father of sons »

:D

Tack för svar, Alla!

Det är just det där att lämna honom själv på ensamleken med småbilarna som gör mig lite orolig. Tanken på att han kan kvävas därinne pga mig :shock: !

Jag ska absolut provbita, dra och slita!

Ambra, vilka bilar "av god kvalitet" pratar du om?

/ Mamman till sönerna :D
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Halloj!

Här är en fordonsglad unge till :lol:
Dryga året och :heart: älskar :heart: "d'Atto" (traktorn) och "sooote" (skotern)..
Vi har gjort som så att de "småttingvänliga" är tillgängliga även vid ensamlek. MEN de med smådelar får njutas, som de är, under "getögats" uppsikt :wink:

Måste få tillägga att skotern är mammas 8)

/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"