Vände på femte natten

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Andie

Vände på femte natten

Inlägg av Andie »

Hej alla!
Längre ner på sidan skrev jag o min man under rubriken "Nya söker stöd", och nu vill jag bara berätta hur det har gått efter ytterligare 2 nätter på SHN-kuren. Som vi har förstått det så är väl kuren egentiligen på 4 nätter och sedan räknas resten som "uppföljning"? I alla fall hände nåt i går kväll;
När lillan skulle få kvällsslurken var hon så trött att hon somnade vid bröstet och jag förstod att hon inte på långa vägar var mätt.

Lösningen blev en "5-minutare" och sen ge mera mat. Marginalkvarten kom till pass och 19.45 blev det så "god natt". I stället för, som de andra kvällarna, vara upprörd, ledsen och sur, gnölade hon runt, skrek lite, vi ramsade och "knyckte" bara till vagnen sen blev det tyst och hon somnade senast 20.30. Sov i ett sträck till 05.15. :D Förkyld har hon blivit och vaknade då med rejäl hosta, hon fick vatten och näsdroppar i sängen, stoppades om med filt o ramsa. Somnade om 06 och sov till 07.15. Då gjorde vi såklart god morgon med glada skratt! (Marginalkvart). Första fm-luren somnade hon precis med bara ramsa. Ja, efter en sån här natt är det ju inte svårt att hålla uppe attityden, oj så glada vi känner oss. :D

Frågan nu är för oss hur annorlunda förhåller man sig under uppföljningen jämfört med första 4-5 nätterna?
Flicka född aug-04. SHN-kur i jan-05.
Pojke född feb-08.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Härliga erfarenheter - tack för att du villle berätta!

:idea: Det du ska tänka på är att upprätthålla attityden och ha schemat klistrat på näsan. Använd verktygen efter nogsamt avlyssnande så att du inte "fastnar". NJUT av dina nyvunna kunskaper och ditt nyponrosbarn!
Sagomamma
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

Härlig rapport! Bra jobbat :!:

Det ni måste tänka på nu är att inte fastna, men även att kuren inte på långa vägar är "färdig" nu. Om man tror att allt är "klart" efter fyra nätter plus uppföljningsvecka så blir man nog besviken, eftersom det naturligtvis kan komma bakslag, förkylda nätter etc. Men då plockar ni fram attityden och verktygslådan (ha dem nära till hands hela tiden så ni inte blir av med dem på vägen) och kör på som vanligt :!: :D
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"