Menskopp!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
K-ina

Inlägg av K-ina »

Inte alls för detaljerat! Precis hur detaljerat som helst får det gärna vara för mig! Man vill ju veta!

Funderar på att beställa en... Verkar ju bra!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
nina80

Inlägg av nina80 »

K-inna, köper du en Diva Cup så har du rätt att skicka tillbaka den inom 3 månader och få pengarna tillbaka - så man förlorar inget på att prova (förutom porto på ca 25 kr)
Mamma till Emmy f?dd 2005-10-07
(Och till Elin f?dd 2004-11-23 som tyv?rr inte fick stanna kvar hos oss p? jorden)
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Vill bara puffa lite på denna tråd.
Jag har skaffat mig en DivaCup och är supernöjd. FÖrsta omgången tog det ett par dagar innan man hittat rätt läge och teknik, men sedan har den funkat perfekt.

Har inte vågat köra gympapass än, men det blir nog nästa omgång.

Det finns en nackdel, om man nu har det problemet - jag har det inte. Det går inte att ha långa naglar. Eller jag skulle inte vilja ha det i alla fall, för man ska ju in en bit - för att prata klarspåk.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Mamma til Isak f.30.03.06

Inlägg av Mamma til Isak f.30.03.06 »

Dette må prøvast! Verkar jo som ei ny verd for menstruerande !!
Takk! :D
J och Å

Inlägg av J och Å »

ska också beställa. Men väntar en vecka så man kan utnyttja de 3 månaders ångertiden så långt det går.

Toppen tips. Tackar tackar.

Ni som har, vad är bra med respektive?
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Jag har Diva Cup, för jag ville inte ha en brun. Och den andra ofärgade hade de ingen returrätt på, så det fick bli Diva Cup.
Men om man har problem med den man köper så kan det visst hjälpa att prova ett annat märke, måtten skiljer lite har jag läst.
J och Å

Inlägg av J och Å »

Tur vi är i kackelforumet.

Titta på mig och skribenten ovans söners namn, och båda bor i lilla norberg, har ju inte med menskopp att göra alls :lol: , men kunde inte låta bli att kommentera.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
nina80

Inlägg av nina80 »

J och Å skrev:ska också beställa. Men väntar en vecka så man kan utnyttja de 3 månaders ångertiden så långt det går.

Toppen tips. Tackar tackar.

Ni som har, vad är bra med respektive?
Jag har för mig att de inte är så supernoga med den där ångertiden utan du får ha den i tre menstrationer, de som har oregelbunden eller väldigt långt mellan sina menstrationer får lite extra tid. Men jag kan nästan lova att du inte kommer att vilja skicka tillbaka den :wink:

De är ganska lika men det finns silicon och latex och det skiljer pytte lite i storlek mellan de olika märkena. Har man spiral så rekommenderade de en av de men jag kommer inte ihåg vilken.
Mamma till Emmy f?dd 2005-10-07
(Och till Elin f?dd 2004-11-23 som tyv?rr inte fick stanna kvar hos oss p? jorden)
J och Å

Inlägg av J och Å »

tackar. Ska beställa den man kan byta, ska bli så skönt att slippa allt vad bindor heter.

Skulle va intressant att veta hur mkt man förbrukat sen det hela startade. Vet att många pratar om hur dåligt blöjor bryts ner, hmmm undrar hur det ä med bindor?
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Ja, lustigt att vi har samma namn och allt. :D Det finns inte så många barn som heter Karl som tilltalsnamn. :heart:

Bindor och tamponger måste ju skapa massor av sopor det också. :idea: Borde inte kommunen eller någon "sopansvarig" :lol: informera folk om menskoppar? Folk vet ju inte att den finns. Tänk vad mycket mindre sopor om alla testade. Jag tror att många skulle föredra menskoppen när de väl har provat. Vad pengar det skulle sparas. :) Någon borde ju starta en kampanj. :roll:
J och Å

Inlägg av J och Å »

Du kanske...... :D
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

8-[ Men jag orkar inte, jag mår illa.
J och Å

Inlägg av J och Å »

Funkar inte armbandet något?

Beställ en tid på Alrunar och få akupunktur. De hjälpte mig.
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Jodå, det funkar ibland tycker jag. Det går upp och ner. Ja, jag ska fundera på akupunktur.
Lillamolntuss

Inlägg av Lillamolntuss »

Jag har en! Kanonbra! Kommer inte ihåg vilket märke det är...

Har funderat över det där med att de är så okända... Kan det vara så att tidningar inte vill skriva om dem för att de är rädda att förlora stora annonsörer? Tänker på alla tillverkare av bindor/tamponger. Och butikerna vill sälja mycket och inte heller intresserade av att få lägre försäljning...
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"