Mitt schema

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Puffis
Kontakt:

Mitt schema

Inlägg av Puffis »

Vad säger ni om mitt schema? Jag tyckte att det var jättesvårt att göra det, har ändrat det tusen gånger(på pappret) innan jag började kura. Tuva är 8 månader (på lördag).

19-07natt
07.00 God Morgon! :D
07.15 (eller lagom när hon vaknat och fått ny blöja) Frukost: Gröt med fruktmos
ca 07.45 Promenad med hunden (vaken. Vill att hon ska sova inne, så att jag kan ha den tiden "fri" sas)
9.00-10.00 sova (borde det kanske vara 45 minuter istället?)
10.30 lunch: Purée, ett par,tre olika så att det blir en komplett måltid. Katrinplommon till.
14.00 mellanmål: Välling eller frukt och rån (kanske skulle jag börja införa smörgås?)
14.30-16.00 sova middag
16.00 tittar mamma och pappa på star trek :wink: då får hon leka på golvet eller sitta i knät
17.00 middag; ungefär samma som lunchen
17.30 bada med mamma
18.00 leka och busa
18.30 nattslurk; lite amning + välling
18.45 tandbortning, pyjamas, skrattet-till-godnattet :lol: :D
19.00 "God natt lampan!"

Så vad säger ni? Är jag hlt fel ute, eller på rätt spår?
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Elle

Inlägg av Elle »

Hej Puffis!

Här kommer en tråd med lite insoiration:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=153

Dock är det viktigaste att det täcker dotterns behov av mat, sömn och umgänge samt att det passar hela familjen.

Här kommer lite tankar från mig:
:arrow: Ett av sovpasset är bra om hon får ute i friska luften.
:arrow: Det korta sovpasset är bra att du ändrar till 45-minuter(läs om naturliga sömnrytmpass)
:arrow: Schemalägg ensamleken från början
:arrow: Proppa i så mycket mat som går under dagen
:arrow: Fixar hon 4.5 h vakentid mitt på dagen?

/Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

Tack för svar.
Här kommer lite tankar från mig:
Ett av sovpasset är bra om hon får ute i friska luften.
Det korta sovpasset är bra att du ändrar till 45-minuter(läs om naturliga sömnrytmpass)
Schemalägg ensamleken från början
Proppa i så mycket mat som går under dagen
Fixar hon 4.5 h vakentid mitt på dagen?
mina reflektioner på dina tankar :wink: (underbart med bollplank!):
:arrow: Som jag skrev så vill jag helst att hon sover inne. Bor i lägenhet, så ska hon sova ute får jag ju gå ut och gå med henne. Känner inte att jag vill det jämt. Det är ju skillnad om man ska ner på stan eller så. Hon får ju frik luft ändå iom att vi går ut med hunden på morgonen. (min man går ut med honom resten av tiden :wink: ) Har alltid vädringfönster öppet.
:arrow: Jag håller med om 45minutaren. Märkte idag att hon dessutom bara "ville" sova 45 minuter. Det går väl att justera va?
:arrow: Jag har ju inte Barnaboken än (den kommer väl med posten vilken dag som helst) så det där med schemalagd ensamlek har jag ingen koll på alls. Tuva leker dock ofta på golvet i vardagsrummet själv medan jag diskar, tvättar eller så. Förstår att det inte är samma sak, men... ska kolla det där när jag får hem boken (har väl mysket att lära mig. Är beredd på ett rejält dåligt samvete...)
:arrow: Mat äter hon med god aptit :D Vällingen mitt på dagen är ett nytt påfund från min sida för att det blir ett litet mysigt gosinslag när hon är trött precis innan eftermiddagsluren. Jag har ju nästan slutat amma.
:arrow: Kanske skulle jag lägga ín ett kort sovpass mitt på dagen? Kanske kan man gå en kort promenad med vagnen då. Behöver ju gå av mig några kilo :wink: För idag var hon väldigt trött när hon skulle sova på eftermiddagen. (så somnade hon fort också, likaså jag :roll: )Fick väcka henne klockan 16.

Jag har läst den där tråden. Den är bra. :D

Vilket ba forum det här är! Hoppas ni inte tycker att jag terroriserar er :wink: Jag måste ju ha NÅT att göra hela nätterna när min duktiga dotter sover *peppar peppar*. Inne på andra natten nu. Hon har bara gnölat lite och somnat om själv!
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"