Sett ljuset! (Buffning)

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Helene

Sett ljuset! (Buffning)

Inlägg av Helene »

Sedan en tid tillbaka har min läggningsritual vid dagsömnen verkligen fungerat! Tidigare har jag haft problem med att jag fått springa in och ut ur rummet som en jojo och buffat i MÅNGA omgångar innan sonen slutligen somnat. Tittade på videosnutten med buffningsteknik och finslipade, buffade tidigare för sakta och tryckte över ryggen med fel teknik.
Försökte med ramsa vid utgående ur rummet vilket resulterade i att sonen vaknade till och skrek...
Nu har jag genom en utsökt :roll: kombination av att buffa LITE längre än vad jag gjort innan och med att lägga till SOLFJÄDERN :idea: under ca 40 sek som avslutning fått till det!
Sonen somnar som en liten klocka och det händer inte att jag måste springa in och ut om jag gjort det rätt!
Tills för en vecka sedan kunde tom sonen somna av sig SJÄLV emellanåt! (Nu ställer han sig direkt istället...)

Är hypernöjd!
F?rstag?ngsmamma med son f?dd 17/5-04. Gift, 30 ?r.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Fast för mig låter det som om du är där när han somnar. Är det så?
Du får ju givetvis välja det själv, men det är inte det detta går ut på. Här lär vi barnen att somna själva trygga i sin egen säng. Buffning är absolut kristilldelning efter dag två.

Ber om ursäkt om jag pekfingrar om jag har fel.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Helene

Inlägg av Helene »

Tja, ungen somnar utan att tjuta skallen av sig, och mig. Det är jag nöjd med, och glad över...
F?rstag?ngsmamma med son f?dd 17/5-04. Gift, 30 ?r.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"