I kväll så gäller det ..

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Murklan

I kväll så gäller det ..

Inlägg av Murklan »

Hej på er
Maria heter jag och Elin heter min dotter som är 7 månader.
Vi har fram till nu kört lite efter eget huvud för att få Elin att somna, lite shn , det har funkat jätte bra hon har sovit 11 timmar , men nu börjar det bli besvärligt vid varg timmen...
Tror det beror på tidsomställningen, hon vakande kl 05.00 (kl var 6.00 enl henne ) Jätte hungrig ... satt i sängen och tjöt för hundra bebisar :cry:
Jag tog upp henne :oops:
I morse var klockan 03.00 efter 50 minuter med hysteriskt gråtande bebis .. så tog jag upp henne igen ...

Bara inse att jag har inte alls kört enl shn metoden... :?

Nu till min fråga : Skall jag börja buffa henne vid läggning ? Jag menar hon somnar ju på 5 minuter med att jag går in och säger "natt natt sov så gott"
säger det sedan vid dörren osv.. sover sedan utan problem fram till 3
för att kunna komma åt problemet vid varg timmen elle räcker det om jag kör buffning då för att få henne till ro:?:
Är det bästa att börja om från början? eller blir hon mer förvirrad då ??
Känner mig som en klant maja som försök gena .... :roll:
Ja jisses det här blev långt .
Hoppas någon förstår hur jag menar :lol:
/Mvh Maria & Elin 060323
Elle

Inlägg av Elle »

Hej Maria!

Välkommen till Forumet :D Ja, du det finns inga genvägar, nu har du lärt dig det så lägg det bakom dig och ta nya tag :wink:

Om jag vore du så skulle jag läsa på SHN-kuren, träna verktygen tills de sitter, se över schemat så det känns glasklart och sedan trycka på omstart-knappen och göra en regelrätt kur från början till slut :!:

/Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Murklan

ja så får det bli.

Inlägg av Murklan »

Läst på och gjort om har vi gjort, redan nu .
Hon svarade jätte bra på vår ramsa, och somnade på 5 minuter,inget skrik utan bara lite knorr kl 20 och sover ännu , pep till ,men sen hörde jag inget mera, så nu får vi se vad som händer vid varg timmen.

Tack för svaret !

Maria & Elin 060323
Elle

Inlägg av Elle »

Berätta gärna hur det går för er. Vi finns här om det dyker upp några funderingar :D

/Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"