Eländes Vargtimme
-
Gäst
Japp! Så ska jag göra imorgon!
Vet ju att du har rätt, och tänkte faktiskt på det när kl var 06.40, men kände ÄNDÅ
att det var lika bra att göra morgon när hon var lite lugn och inte arbetat upp sig..... Nu var det ju väldigt svårt att hålla henne vaken ända till 08.30, då första luren börjar, men vi lekte som bara den på slutet och det gick!
Tack, tack, tack, tack!
Vet ju att du har rätt, och tänkte faktiskt på det när kl var 06.40, men kände ÄNDÅ
Tack, tack, tack, tack!
Jenny, mamma till
Elsa
25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri
18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Elsa
Siri
Bilder på Elsa och Siri!
Jag lyssnar som vanligt på er kloka konversation. I natt sov Bebis till 5.20, jollrade till 5.35 och gjorde sedan omisskännliga bajsljud. Inga vargar inne hos henne, inte, bara morgon i den lilla kroppen tror jag. Vi gjorde morgon då i alla fall
, klockan 5.35 alltså. Vi orkade liksom inte "bråka" med henne. Vargen har nu smugit in till mig, nu vaknar jag klockan 4 och väntar ängsligt på hur morgonen ska te sig. Jättedumt, jag vet. Och trött är jag. Det rätta nu vore nog egentligen att förlänga natten ytterligare en timme, till 12 timmar, alltså till klockan 7, och verkligen satsa på omsomning. Vi har ju visat att vi kan. Men frågan är om vi orkar. Det sämsta vi kan göra just nu är antagligen att släppa efter.
Roligt och hoppfullt att det går så bra för er, JH. Ni är på väg i hamn tror jag.
Roligt och hoppfullt att det går så bra för er, JH. Ni är på väg i hamn tror jag.
Bettan
3 barn f?dda 95, 97 och augusti 04.
3 barn f?dda 95, 97 och augusti 04.
Har sjalv inte haft detta problem med bajset men eftersom jag luslaser alla inlagg (nufortiden har jag ork att gora det) sa kan jag saga att det finns en del inlagg om detta... Alltsa, de bajsar for att de ar vakna, de vaknar alltsa inte for att de bajsar. Det man da bor gora ar att forebygga med en massa salva i rumpan och strunta i blojbytet. Det kan vara svart att fa dem att somna om efter stoket. Da de sover over vargtimmen sa bajsar de inte heller forran de vaknar pa morgonen. Kolla om du hittar de inlaggen, kanske de var pa "mat och mage forumet"...
Mamma till tvillingarna Emma och Sara f?dda 040712 i v.36+4. Kur paborjad 7/1-05 och sedan dess sover hela familjen gott!