napp eller ej

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
lindis41

Inlägg av lindis41 »

tack för hjälpen anna. det är så lätt att bli blind :)
ella 060620
Joy

ingen napp här heller längre

Inlägg av Joy »

När jag började läsa den här hemsidan så fick jag för mig att Dennis skulle sluta med napp. Han använde den inte så ofta o det hände att han kastade den ifrån sig när han skulle sova. Så då sa jag till honom en kväll att då får du vara utan, o efter den kvällen har han inte haft napp. Han har dock hittat nappar lite här o där, då vi inte riktigt hade kolla på var alla nappar fanns, o då stoppat in dem i munnen för att ta sig en smak. Nu tror jag att vi fångat in alla. (Han har inte blivit ledsen när jag tagit nappen ifrån honom. Han fick inte ha napp på dagtid så han var van att bli ifråntagen nappen.)

Det är ju bättre att sluta med napp nu, tänkte jag, när han är ett år än när han är fyra.

//joy
lindis41

Inlägg av lindis41 »

nu e 4e natten genomförd och det känns som den värsta!? dagslurararna går bra vaknar efetr 45 min ochsomnar snabbt om igen..e jätte trött på dagarna...vägrar äta man måte nästa tvinga i henne:( till natten somnade rätt snabbt vid 19.30 vaknade vi 02 och höll på flera ggr säker 10 ggr t kl var 05 skrek och skrek funderar starkt på att lägga henne i vårat jordbävningsrummm madrass utanför så att jag kan ramsa helhjärtat käns som om att jag e för snäll då har min arb sambo bredvid mig som måste sova!:(
ella 060620
J och Å

Inlägg av J och Å »

[quote="lindis41 funderar starkt på att lägga henne i vårat jordbävningsrummm madrass utanför så att jag kan ramsa helhjärtat käns som om att jag e för snäll då har min arb sambo bredvid mig som måste sova!:([/quote]

Men du, ella behöver också sova. Klarar han inte några nätter för hennes skull?

:arrow: Köp öronproppar till karln. Eller lägg honom i jordbävningsrummet.

Och du måste jobba på ramsan. Tyvärr så kan vi inte göra arbetet åt dig. Bara peppa och tipsa. Men som sagt. Det ska vara ramsan nu. Eftersom du oroar dig för makens sömn kommer du aldrig kunna övertyga ella att hon kan sova lugnt och tryggt. Din ramsning måste ju bli hämmad av att hålla tillbaka, och på det viset motas inga vargar.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
lindis41

Inlägg av lindis41 »

du e såå snäll vet att du inte kan göra jobbet åt mig men det e skönt at du finns som kan ge tips och råd för det behövs alltid!!Så då beh hon egentligen inte ngt eget rum???det e bara ramsa och ramsa som gäller då?!
ella 060620
J och Å

Inlägg av J och Å »

Men nu hänger jag inte med. Var ligger hon nu?

Trodde hon hade eget rum. Det är ju så mkt enklare då.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
lindis41

Inlägg av lindis41 »

nej hon har hela tiden sovit i vårat rum trode du visste det?!Bör jag lägga henne i eget???
ella 060620
J och Å

Inlägg av J och Å »

Tycker du kan lägga henne i eget. Särskilt om det hämmar din ramsning nu eftersom pappa ligger och försöker sova. Och så kommer ni att börja störa henne så småningom.

Hur ligger hon nu, är alla synintryck eliminerade?

Om du ej vill lägga i eget rum, se då åtminstone till att hon inte kan se er.

Du har väl tänkt ge henne eget rum, så varför inte göra det nu när ni kurar.
lindis41

Inlägg av lindis41 »

hon ser ingenting förutom när hon reser på sitt huvud då ser hon en byrå det e det ända och i det 3e rummet så e det massor m prylar att se på och det är rätt ljust där oxå!!!bör jag börja om från början m kurandet el ska jg bara ta mig i kragen???nu anv jag mig av marginalkvarten då hon knappt sovit nåt denna lur...
ella 060620
lindis41

Inlägg av lindis41 »

nu har jag m egen kraft flyttat ella spjälsäng t eget rum:) får väl mörklägga fönsterna m mörkt lakan el nåt!
ella 060620
Elle

Inlägg av Elle »

Jag kan varmt rekommendera IKEAs rullgardiner. De är "fodrade" så de släpper inte igenom ngt ljus. Vi har tom satt dubbelhäftande kardborrband längst kanterna för att det ska bli riktigt mörkt.

/Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
lindis41

Inlägg av lindis41 »

känns som om det inte finns tid att tas t ikea då jag e mitt uppe i kuren:) prövar m mörka lakan först!!!tack tack
ella 060620
lindis41

Inlägg av lindis41 »

5e natten/uppfveckan
flyttade ella t eget rum igår jag sov utanför (iköket) på en extra säng!!att jag inte gjort det tidigare..det gick strålande la ella 19.30 gick t dörren 20 min senare och dt var knäpptyst!!02.15 vakande hon låg ch gnölade och gnydde lite skrk upp sig ramsax4 fung ej gick in la t rätta ramsade utx4 vaknar igen 03.15 låg och prata gnöla små skrek i mellan åt 03.45 illvrål går in och ser att ella krockat m spjälorna på sängen läger t rätta buffar typ3ggr som markering går t mramsax4 nöjd börjar snuta på tummen.somnar vaknar 06.15 går in lägger tillrätta ramsar och somnar vaknar 06.50 får ligga och prata t 07 går in t en glad tjej.
ella 060620
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"