Min fråga ':?' när han är så ledsen och det uppenbarligen är förkylningen...medicinskt problem, får jag verkligen inte ta upp ich trösta då, ':?:' ge näsdroppar eller annat. Nu gjorde jag ju allt enl SHN dvs i sängen även on det skar i modershjärtat. Han är absolut inte den snuttiga eller klängiga typen annars men nu känndes det bara hELT FEL ATT INTE TA UPP HONOM, spec med hans reaktion nu på morgonen. förmodligen är han ju helt slut men det känns inte bra! ':('
Sjuk och jätteledsen under uppföljningsveckan!!
-
Pepparkakan
Sjuk och jätteledsen under uppföljningsveckan!!
allt har gått jättebra. Hela familjen mår mycket bättre med mer sömn men nu , precis som ANNA säger att man gör, har plutten åkt på sin första förkylning....och det ordentligt! Vargtimmen spökar ju fortfarande men han brukar somna om efter 5 min och en ramsa, utom i morse. Han bökade runt, var verkligt ledsen emellanåt
' svarade dock när jag ramsade men kom inte till ro. Han hade ingen feber men tillslut kom jag på att han var väldigt täppt i näsan och gav honom näsdroppar. Då hade det gått en hel timme.Lilla älsklingen var nog inte riktigt vaken större delne av denna tid, men snacka om störd sömn. Väldigt lågmäld och avvaktande denna morgon, inte alls sitt sprudlande jag.
Min fråga ':?' när han är så ledsen och det uppenbarligen är förkylningen...medicinskt problem, får jag verkligen inte ta upp ich trösta då, ':?:' ge näsdroppar eller annat. Nu gjorde jag ju allt enl SHN dvs i sängen även on det skar i modershjärtat. Han är absolut inte den snuttiga eller klängiga typen annars men nu känndes det bara hELT FEL ATT INTE TA UPP HONOM, spec med hans reaktion nu på morgonen. förmodligen är han ju helt slut men det känns inte bra! ':('
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
En gång är ingen gång.
Men du bör också fråga dig på vilket vis han blir hjälpt av att komma upp, när han är sjuk. Han behöver ju nu mer än någonsin sova sig frisk. Tänk på hur du själv vill ha det när du blir sjuk! Upp och umgås
Det svåra med trösten, den du vill ge, är att den så lätt bekräftar faran. Det du säger i handling när du tar bort honom från hans trygga säng är: "Här kan du inte ligga, det är fullkomligt livsfarligt, vargen kommer och tar dig när som helst!"
Och "vargen" har ju redan "tagit" honom, när hemska saker händer i hans kropp som han aldrig har varit med om. Han har inte någonting att referera till, som kunde säga honom att "Det här går över, allt blir bra, du kommer att bli som folk igen, det här är alldeles normalt, alla människor blir sjuka då och då men snart blir de så underbart friska igen och allt blir som vanligt, inga problem."
Han har inga sådana referensramar. Han är rädd. Han har vargen flåsande i nacken.
Som sagt, du gör som du vill och känner är rätt, och en gång är ingen gång, men du måste tänka efter - innan - vad som faktiskt betjänar HONOM i detta.
Man kan trösta ett barn i sängen hur effektivt som helst. Och då undvika "räddning", dvs bekräftelse på att det är farligt att vara där
Så fort du tar bort honom därifrån, lägger sig vargen tillrätta där. Och det märker du nästa gång du försöker lägga honom.
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
Pepparkakan
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022