min lilla tjej är 4mån äter ersättning suger på napp när hon ska sova...för varje dag och natt sover hon allt sämre blir snart galen...denna natt var hemsk ingen av oss har sovit särskilt mkt!!har läst på forumet fått massor med hjälp av bla åsanisse ck tack och läst boken ett antal ggr , sett filmen...är det någon som har lite tips och råd på vägen???
Peppning behövs då jag e sååå trött att jage redo att ge upp allt..detta är mitt sista försök t en bättre sömn..
ikväll börjar jag kura några sista....??
ikväll börjar jag kura några sista....??
ella 060620
Hej lindis41!
Först vill jag be dig att inte starta fler trådar kring samma barn, det försvårar för oss som vill hjälpa dig då vi inte får hela historien. Fyll bara på i gamla tråden så aktualiseras den.
Jag vill "tipsa" dig om att läsa tråden "SHN-kurens filosofi och metod", där finns mycket matnyttignt och hela kuren sammanfattad i en Lathund. Bra att skriva ut och ha som en påminnelse under kuren. Under "Verktygslådan" finner du verktygen utförligt beskriva, det är A och O att ha koll på de innan man startar. Läs även tråden "Livet efter kuren- en uppmuntran" här under detta forum. Sorry, jag har inte lärt mig att länka än
Har ni spikat ett schema för dottern?
/Elle
Först vill jag be dig att inte starta fler trådar kring samma barn, det försvårar för oss som vill hjälpa dig då vi inte får hela historien. Fyll bara på i gamla tråden så aktualiseras den.
Jag vill "tipsa" dig om att läsa tråden "SHN-kurens filosofi och metod", där finns mycket matnyttignt och hela kuren sammanfattad i en Lathund. Bra att skriva ut och ha som en påminnelse under kuren. Under "Verktygslådan" finner du verktygen utförligt beskriva, det är A och O att ha koll på de innan man startar. Läs även tråden "Livet efter kuren- en uppmuntran" här under detta forum. Sorry, jag har inte lärt mig att länka än
Har ni spikat ett schema för dottern?
/Elle
Senast redigerad av Elle den tor 26 okt 2006, 13:36, redigerad totalt 2 gång.
Jag lovar att vi läser och svarar även om du skriver i samma tråd
Det blir bara så mycket enklare.
Känns schemat glasklart? Putsa tills dess och spika även vilka av lurarna som Ella ska sova i vagnen. Var noga med att proppa i så mycket mat det går under alla målen och ge gärna en burk katrinplommonpuré per dag för att hjälpa magen.
Återkom om du har fler frågor.
/Elle
Känns schemat glasklart? Putsa tills dess och spika även vilka av lurarna som Ella ska sova i vagnen. Var noga med att proppa i så mycket mat det går under alla målen och ge gärna en burk katrinplommonpuré per dag för att hjälpa magen.
Återkom om du har fler frågor.
/Elle
tack för snabbt svar..fm luren på 1,5 kan bli svår då hon sover max 1h i stöten om man har tur men det lär ju sätta sig när det har gått ett par dagar, dagslurarna brukar ju krångla ett tag har jag hört!! ja annars tycker jag att schemat e bra ...uppdaterar imorgon hur natten har varit..
ella 060620
apropå mat, ella nästan matvägrar hon spottar och skriker fr tvinga i henne mat!!!Hon håller dessutom på att få en kindtand!Katrinplommonpurén jobar vi på för fullt redan nu då hon lätt blir förstoppad!! kan jag redan nu under kuren lägga henne i vagnen ute och gå tex 12-14 luren??ska jag vagna då??
ella 060620