Lur utan att rubba schemat!?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Stockholmsmor

Lur utan att rubba schemat!?

Inlägg av Stockholmsmor »

Lillstumpan är riktigt trött och hon har en och en halvtimme till att vara vaken till em.sovpass. Är det bara 5 minuter som gäller om hon ska ta sig en extralur eller är det även 20 min som går bra utan att rubba schemat??

Ligger i sängen nu, men har inte somnat.
FLICKA 28 JULI?2004
SHN 050126
camilla

Inlägg av camilla »

Man har ju 5 minutare som man kan ta i kris men jag antar att du oxa kan utnyttja marginalkvarten (?) till detta andamal, dvs lagga henne lite tidigare. Annars sa upplever jag att 5 min somn ger mkt ny energi och kanske racker men fragan e om det blir for tatt inpa ordinarie sovpass... Kanske battre att nan annan ger mer klara besked pa detta.
Mamma till tvillingarna Emma och Sara f?dda 040712 i v.36+4. Kur paborjad 7/1-05 och sedan dess sover hela familjen gott!
Stockholmsmor

Tack för svaret!
Ja, marginalkvarten! Fast det ska man ju helst inte ha på en 45minutare vad jag förstår.. Hm, knivigt. Hon kanske helt enkelt får vara vaken, fast nu har jag ju lagt henne i sängen. Det var ju dumt.. Nåja, jag löser det.
FLICKA 28 JULI?2004
SHN 050126
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!

ja, nu är jag ju lite sent ute...
men vill bara säga att en 5-minutare gör UNDERVERK!
Den ska klockas och vara exakt 5 minuter. Så även 20-minutaren.

45-minutaren ska inte ha kvarts-marginaler - alldeles riktigt, men du kan för den skull lägga en kvart tidigare än normalt, och väcka efter 45 minuter.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Stockholmsmor

Tackar dig också, Anna!
Nja, det var väl jag som FRÅGADE lite snabbt istället :? Man kan ju inte vänta sig att få svar i realtid direkt!! Kan det verkligen gå fortare att få fina tips som man får här inne?? Istället borde jag väl frågat först o agerat sen.. Sparar informationen till rätt tillfälle :lol: . Nu tog jag upp lillstumpan och höll henne vaken ivarjefall. Det var trots allt inte så svårt, vi fixade lite med vatten i köket osv. Så nu har jag ett minus på en-gång-ingen-gång-kontot efter knapp dygnslång kur-tid.. #-o

Varma hälsningar
FLICKA 28 JULI?2004
SHN 050126
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"