Hej!
Jag flikar in lite här, vet inte om jag kan komma med så mycket nytt men din erfarenhet delar jag i alla fall. Jag
vet hur kämpigt det är. Du är så duktig som kämpar på, och ni kommer hitta en väg ut ur detta är jag säker på.
Tröttheten är A och O. Jag tycker faktiskt inte att du behöver stirra dig blind på ett HELT exakt schema nu, men det ÄR viktigt att han får sova ett rejält pass innan varje matning. Sover han lätt så gå med vagnen, vagna, eller gör det som söver honom bäst. Sova, mata, sova, mata dagen lång i tryggt intervall.
Med min andra son var det att mata INNAN sömn som gällde. Att få honom lugn så att han kan äta, precis som du beskriver. Du lägger honom att sova ett par minuter. Jag gick med honom taktfast, och odlade min självklara attityd

, och lät nappen vara i tills han "domnat bort" lite. Då la jag till. En annan mamma här på forumet har vagnat barnet ett tag innan matningen. Suck, jag vet. Men det är att komma på banan igen som är målet. Och då är det att kämpa mot överhunger och övertrötthet som är fokus

Alltså arbeta med att söva honom. Mata när det är enklast (före eller efter sömn). Inte för långa intervall så inte överhungern uppträder.
Har du provat att mata i mörker? Har du provat att vara mycket hud mot hud? Att vara hud mot hud mycket vet jag kan hjälpa till, även om jag tror att boven mer är det jag skriver om ovan.
Och JA, om han fattar flaskan bättre så ta den! Amningen kan ni i så fall ha som "hobbyamning" vid vissa enklare pass. Amningen kan sedan tas upp igen, jag lovar (min pojke började amma på riktigt när han var 10 månader, men så lång tid ska vi väl inte behöva vänta. Sen är det ju inte livsviktigt att amma heller, utan ni ska må bra först och främst!)
Stort lycka till, menar det verkligen.
Åsa